Logo

Trenger hjelp til ny logo

Skriv et svar
5/19/2006 5:45:54 PM #46 av 54
Postet av: Rune
"Rikky" skrev:Nå er jeg lettere allergisk mot orddeling, og derfor savner jeg en bindestrek mellom "hjemme kino". Det kan imidlertid føre til misforståelser med URL-en, men men.


Som norgesmesteri orddeling er jeg kanskje ikke den rette å uttale meg, men er dette så viktig at du syns det ødlegger logoen? Jeg er enig at det kanskje kan skape forvirring, men jeg er redd at en bindestrek vil ødelegge mer for url hvis den f.eks brukes på en t-skjorte.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/19/2006 7:03:01 PM #47 av 54
Postet av: Johnny Denon
Først må jeg få takke for positiv tilbakemelding på logoen.
Til den/de som laget de første forslagene; det var på ingen måte meningen å trå deg/dere på tærne eller å gå dere i næringa. Jeg fikk muligheten til å se på hva jeg kunne bidra med, og jeg håper dere ikke er altfor misfornøyd med resultatet;-)

Så til "ord-delings-spøkelset": Det finnes uttalige eksempler på ord/produkter som i en SETNING skrives i ett ord uten bindestrek, men som i en logosammenheng/visuell fremstilling presenters i to ord UTEN bindestrek. Det hele koker ned til om hva som oppfattes av mottaker. Leser/ser man "hjemme kino" eller "hjemmekino", så vil det for de fleste, og ihvertfall for oss her på forumet, linkes til uttrykket "hjemmekino". Og for ordens skyld: et søk på ordet "hjemmekino" på språkrådet.no gir faktisk 0 treff...

Snurr dvd!
[/b]
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/19/2006 7:35:02 PM #48 av 54
Postet av: Rikky
"Rune" skrev:Som norgesmesteri orddeling er jeg kanskje ikke den rette å uttale meg, men er dette så viktig at du syns det ødlegger logoen?

Personlig må jeg svare ja, helt klart. Jeg må likevel påpeke at logoen er stilig.

Det finnes uttalige eksempler på ord/produkter som i en SETNING skrives i ett ord uten bindestrek, men som i en logosammenheng/visuell fremstilling presenters i to ord UTEN bindestrek.

Ja, dette er veldig utbredt, men det er likevel feil. Alle skjønner at det er ordet "hjemmekino" man skal frem til, men det er ikke det som er poenget mitt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/19/2006 7:43:13 PM #49 av 54
Postet av: Johnny Denon
Flott. Da er vi enige, da:-)
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/19/2006 8:56:23 PM #50 av 54
Postet av: Bidd@
Dukket opp nå og har lest igjennom, dere endte opp med den beste forslaget, filmrull kantene må være der! Fargen kunne vært litt dypere blå er nå min mening.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/19/2006 9:16:46 PM #51 av 54
Postet av: Snickers-is
"Rune" skrev:
Som norgesmester i orddeling...


Wow! Det må jeg si! Du overrasker stadig med hva du har engasjert deg i!

Jeg ante ikke en gang at de avholdt konkurranser i slikt jeg.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/19/2006 9:47:13 PM #52 av 54
Postet av: boly
"Snickers-is" skrev:
"Rune" skrev:
Som norgesmester i orddeling...


Wow! Det må jeg si! Du overrasker stadig med hva du har engasjert deg i!

Jeg ante ikke en gang at de avholdt konkurranser i slikt jeg.



Har ikke du andre ting og gjøre, feks et lite høytaler prosjekt.......ringer det...... :wink: :wink:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/19/2006 10:14:57 PM #53 av 54
Postet av: orso
Synes logoen er blitt veldig bra, men kunne vært spennende å se med litt sterkere/mørkere farge.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/15/2006 10:06:09 AM #54 av 54
Postet av: kenti
Synes også den logoen som siden nå har tatt i bruk er veldig passende. Sort passer fint, men mulig at en type blåfarge hadde passet enda bedre med fargene som allerede brukes på siden. Bra jobbet!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar