Logo

Trenger hjelp til ny logo

Skriv et svar
5/15/2006 12:22:11 PM #16 av 54
Postet av: orso
Er veldig enig med det snickers-is skriver om at logoen bør ha en relevanse til hjemmekino. Jeg stemte nr. 1, men likte egentlig ingen av de. Heller ikke disse nye. Synes den beste er den boly har lagt ut, de til snickers-is var heller ikke så verst.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/15/2006 1:08:18 PM #17 av 54
Postet av: Snickers-is
Det kan være en fordel, dersom man skal trykke på t-skjorter, å ha en logo som enkelt kan konverteres til to-farget slik at man kan trykke den som en form på en t-skjorte og ikke som et bilde.

Ellers har jeg en slags vag ide om at flatskjerm og høyttalere blir litt for mye av det gode. Det kan fort bli for mange motstridende symboler som får balansen til å vakle.

Trenger hele teksten hjemmekino og .no og film er best hjemme å være med?
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/15/2006 1:13:14 PM #18 av 54
Postet av: boly
"bomholt" skrev:Er veldig enig med det snickers-is skriver om at logoen bør ha en relevanse til hjemmekino. Jeg stemte nr. 1, men likte egentlig ingen av de. Heller ikke disse nye. Synes den beste er den boly har lagt ut, de til snickers-is var heller ikke så verst.



Takker, tenkte selvfølgelig ikke masse farger jeg heller. Poenget med forslaget mitt var at det hadde vært kult med en filmrull som det kommer film ut av + teksten. dette kan man jo sikkert lage litt enkelt med få farger. Men smaken er som baken....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/15/2006 4:15:24 PM #19 av 54
Postet av: Jan A M
"Rikky" skrev: Og skal logoen være oransje? Jeg tenker, som dere kanskje skjønner, på en annen oransje nettside som driver med det samme.


Jeg tenkte akurat det samme.

Fargekomboer jeg trur kunne blitt stilig: Svart, hvit og grått.
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2006 1:04:47 AM #20 av 54
Postet av: Snickers-is
Jeg tror det er en fordel å tenke over en del ting på forhånd. Det kan være rimelig håpløst å finne på noe fornuftig uten det.

-Hva MÅ være med av tekst (minst mulig om folk skal få det med seg)?
-Hvilke farger skal man tillate seg å benytte (i forhold til andre farger det skal passe sammen med, eventuelle farger som er bannlyst)?
-Skal man ha en grafisk (RGB) logo, en logo med rene farger eller en som kan brukes som fler alternatier?
-Hvor stor skal den være og fortsatt være godt synlig?
-Hvilket format (høyde bredde og eventuell avvikende form) er ønskelig?
-Er det spesielle designelementer som bør inkluderes?
-Finnes det noen form for merkevareplattform, forretningside eller idealistisk ide å ivareta?
-Er det bestemt noe tema for en eventuell billedlogo (film, musikk, utstyr)?
-Er det bestemt noen elementer som må være med (Spesielle former, logoer, bilder, ikoner)?
-Finnes det andre logoer du liker spesiellt godt og hvorfor liker du disse?
-Finnes det andre logoer du ikke liker, og vet du hvorfor du ikke liker disse?

Det er sikkert fler relevante spørsmål, men før man har besvart disse kan man neppe finne en logo man føler er fullverdig.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2006 6:53:22 AM #21 av 54
Postet av: Rune
Nye forslag er annkommet innboksen. Hva syns dere om disse? hjemmekino2.jpg hjemmekino2.jpg ( 235.1015625 KB) Vist 2101 ganger
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2006 10:37:14 AM #22 av 54
Postet av: Rikky
Jeg synes de to til venstre var litt stilige, men jeg lurer fortsatt på hvorfor alle logoene inneholder de samme buene. Bildene av skjermen/høyttalerne er også relativt store og logoene blir derfor veldig høye, så det bør også være en versjon i litt mer nettvennlig format (Slik som den vi ser på toppen her), f.eks slik:

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2006 11:39:14 AM #23 av 54
Postet av: Jimmern
Ingen av forslagene gav meg noe "kick"... sorry :( . Er enig i mye av innspillene som er kommet. Savner relevanse og den "gode følelsen"

Sitter igjen med en "Litago-reklame-følelse" :) For mye "pastell"-farger vil ta bort fokus..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2006 12:45:56 PM #24 av 54
Postet av: orso
De er bedre, men faller alikevel ikke i smak hos meg. Synes det er bedre med et mer naturlig bilde og ikke så "tegneserieaktig". Logoen i dag med bilde av projektor er mer etter min smak eller det bilde som boly la ut.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2006 12:50:17 PM #25 av 54
Postet av: Snickers-is
Dersom du ikke kan ta stilling til de spørsmålene jeg nevnte ovenfor er det ikke bare umulig å lage en god logo, men det er også umulig å vurdere om det er riktig logo for deg.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2006 3:04:10 PM #26 av 54
Postet av: Berit
Jeg syns den var fin den nr. 3. Likte fargene også.

Bølgene er vel lydbølger?
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2006 3:10:57 PM #27 av 54
Postet av: Rune
"Snickers-is" skrev:
-Hva MÅ være med av tekst (minst mulig om folk skal få det med seg)?
Føler at Hjemmekino.no og slagordet "film er best hjemme" må være med. På ei T.skjorte ser jeg for meg at det bare står http://www.hjemmekino.no på ryggen og logoen på brystem med slagord.

"Snickers-is" skrev:
-Hvilke farger skal man tillate seg å benytte (i forhold til andre farger det skal passe sammen med, eventuelle farger som er bannlyst)?
Min føring på det er at den skal passe på siden og på ei t-skjorte. Personlig er jeg fargeblind og lite kunsterisk.

"Snickers-is" skrev:
-Skal man ha en grafisk (RGB) logo, en logo med rene farger eller en som kan brukes som fler alternatier?
Ja si det :-)

"Snickers-is" skrev:
-Hvor stor skal den være og fortsatt være godt synlig?

Aner ikke.

"Snickers-is" skrev:
-Hvilket format (høyde bredde og eventuell avvikende form) er ønskelig?

På passe på siden slik den er i dag.

"Snickers-is" skrev:
-Er det spesielle designelementer som bør inkluderes?

Siden hjemmekino.no ikke har hatt noen logoer så har vi ingen symboler som kan knyttes til siden.

"Snickers-is" skrev:
-Finnes det noen form for merkevareplattform, forretningside eller idealistisk ide å ivareta?

Nope

"Snickers-is" skrev:
-Er det bestemt noe tema for en eventuell billedlogo (film, musikk, utstyr)?

Film og hjemmekino håpte jeg kom inn i logen

"Snickers-is" skrev:
-Er det bestemt noen elementer som må være med (Spesielle former, logoer, bilder, ikoner)?

Siden hjemmekino.no ikke har hatt noen logoer så har vi ingen symboler som kan knyttes til siden.

"Snickers-is" skrev:
-Finnes det andre logoer du liker spesiellt godt og hvorfor liker du disse?
Har vel ingen spesielle som slår meg, men de som jeg liker inneholder som regel pene damer. ;-)

"Snickers-is" skrev:
-Finnes det andre logoer du ikke liker, og vet du hvorfor du ikke liker disse?

De som virker amatørmessige liker jeg ikke :-)



Vil igjen takke for alle forslag og meninger. Tanken er jo å få en logo som folk syns er ok å ha på en t.skjorte.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2006 3:16:02 PM #28 av 54
Postet av: Even Sundgot
"Rune" skrev:Nye forslag er annkommet innboksen. Hva syns dere om disse?


Den eg likte best av dei var nr 3 men synst ikkje noken av dei var bra.. :D
Eg sunst det hadde våre stiligt med ein logo i 3d. :D
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2006 3:20:21 PM #29 av 54
Postet av: Flageborg
Et forslag følger her: hjemmekinodotno.JPG hjemmekinodotno.JPG ( 18.525390625 KB) Vist 2041 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2006 4:14:31 PM #30 av 54
Postet av: Rikky
"Berit" skrev:Bølgene er vel lydbølger?

Det vil jeg tro, men er lydbølger eneste veien å gå når man skal lage en logo av denne typen? Jeg får ikke akkurat følelsen av kreativ idemyldring når alle forslagene er nærmest helt like.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar