Logo

Tilstrekkelig Lufting til H/K AVR 8500?

Skriv et svar
1/29/2005 3:16:15 PM #1 av 10
Postet av: royter
Hei igjen!

Har som nevnt fått tak i en H/K AVR 8500 :D I samme slengen anskaffet jeg meg dette møbelet fra HiFi Center kjeden. http://www.hi-fi-center.no/shop_item.cfm?path=37,128&id=919.

Problemet er som følger: 8500'n må stå i en av de 4 "båsene" . Ikke på toppen av møbelet. Klaringen er imidlertid bare ca. 2,5 cm fra toppen av AVR'en opp til topplaten på møbelet. Riktignok er det åpning rundt som dere kan se, men er dette tilstrekkelig med kjølong til denne forsterkeren?
Øverste plate blir merkbart varmere etter litt bruk. Vurderer å selge møbelet til fordel for et annet som gir litt mere luft i mellom?!

Har dette noe for seg? eller er det tilstrekkelig kjøling? Er litt "ny" på området og spør derfor etter et veloverveid svar :)

På forhånd takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/30/2005 10:06:30 AM #2 av 10
Postet av: royter
Ingen som har en formening om dette er tilstrekkelig kjøling?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/30/2005 10:13:18 AM #3 av 10
Postet av: Rune
Det kan alltids bli bedre, men jeg kan si fra min egen erfaring at jeg kjører min RXV1500 med 0 cm klaring. Da blir det varmt :-)

Tror nok at det går greit med 2.5 cm klaring.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/30/2005 12:54:45 PM #4 av 10
Postet av: royter
kjører min RXV1500 med 0 cm klaring


Ok.... Ja da ligger jeg ikke dårlig an ville jeg tro? :)
Er litt usikker på hvor mye varme en slik sak tåler!? Vet det er mange innestengte stereobenker rund omkring. Det er vel ikke akkurat god helse for en forsterker å bli helt innestengt heller......
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/30/2005 1:14:08 PM #5 av 10
Postet av: Rune
Har selv planer om å flytte hyllen opp ett hakk, men nå er det så trangt at jeg må bruke kraft for å få den inn.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/30/2005 7:34:12 PM #6 av 10
Postet av: Jan A M
"Rune" skrev:...nå er det så trangt at jeg må bruke kraft for å få den inn.


Hva er det du har holdt på med nå? :shock:
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/31/2005 9:53:20 AM #7 av 10
Postet av: Mikael
"Rune" skrev:Har selv planer om å flytte hyllen opp ett hakk, men nå er det så trangt at jeg må bruke kraft for å få den inn.



Det der er ikke bra uansett amp, den trenger kjøling...!
særlig en klasse ab amp, power lyttene dine kom komme til og tørke ut.

slår du den av når du ikke bruker den?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/31/2005 9:55:13 AM #8 av 10
Postet av: Rune
"Mikael" skrev:
slår du den av når du ikke bruker den?


Jeg slår faktisk aldri av noen ting bortsett fra TV'n. Jeg har en personlig oppfatning om at ting varer lengre da. Flyttet forresten hyllen opp et hakk i går kveld.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/31/2005 10:03:53 AM #9 av 10
Postet av: Mikael
ja det er bra å ha den på hele tiden, slår aldri av min amp..
den står og er varm og god, men med litt mere luft rundt seg..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/7/2005 10:00:52 AM #10 av 10
Postet av: royter
Da er OPPLI møbelet fra IKEA kjøpt inn! Fungerer helt utmerket!! Ved å flytte den ene vertikale deleveggen litt til venstre så får jeg greit med lufting både fra topp og på sidene. En del som har dette møbelet ser jeg. Var for meg et meget godt alternativ. Takker for responsen!
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=16&productId=11149&langId=-14&parentCats=10104*10174
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar