Logo

LG 60PS8000 (60" Plasma)

Skriv et svar
8/31/2009 4:34:51 PM #46 av 65
Postet av: Runner
Gratulere med ny tv. Du skriver vel litt om hva du synes om bildekvaliteten senere i kveld?
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/31/2009 7:16:48 PM #47 av 65
Postet av: dejavu
Gratla! Spørs vel om du rekker å skrive noe i kveld,men venter i spenning.. :smile:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/31/2009 10:09:26 PM #48 av 65
Postet av: nuud
Har bare så vidt skrudd den på, men her er noen førsteinntrykk

Må bare si noen ord om hvordan denne TVen ser ut avslått. Med hel frontplate, ingen skjøter, ingen nedsenkninger, bare en hel glatt 60" stor flate. Med andre ord så ser TVen kanonkul ut selv når den er avslått. Tenkte opprinnelig å henge TVen på veggen, men sånn som den fremstår med den originale foten så kommer jeg heller til å henge senter på veggen og la TVen stå på TVbenken. Mulig det er min førstedagsiver som mener dette, men designet på TVen har LG i mine øyne lyktes svært godt med.

Så til det mer interessante. Har som sagt bare så vidt slått på TVen. Koblet til PS3, valgte THX-modus på TVen og har sett første halvtime av "I'm Legend". Det som imponerer er hvor godt bilde ser ut, alle detaljer kommer godt frem. Spesielt panoreringer er vesentlig glattere enn med min BenQ PE8720. Panoreringen i scenen hvor vår helt slår golfballer fra et hangarskip virker på meg meget glatt og fin. Det som ikke imponerer like godt er det berømte sortnivået. Men det er heller ikke optimalt i THX-modus, i alle fall ikke i en mørk stue som jeg har. Det må være mulighet for å forbedre det via en god kalibrering. Det har jeg ikke fått sett noe på enda, da klokken er på tide å legge seg nå.

La meg få understreke at jeg på ingen måte er noen bilde-guru, spesielt ikke med TV. Dette er den første moderne TV jeg eier, og jeg har ikke studert/fulgt med spesielt godt på TVer før akkurat nå. Skal bli veldig spennende å høre hva kjelle mener om denne TVen kontra Pioneer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/31/2009 10:34:54 PM #49 av 65
Postet av: kjelle
"nuud" skrev:Har bare så vidt skrudd den på, men her er noen førsteinntrykk

Må bare si noen ord om hvordan denne TVen ser ut avslått. Med hel frontplate, ingen skjøter, ingen nedsenkninger, bare en hel glatt 60" stor flate. Med andre ord så ser TVen kanonkul ut selv når den er avslått. Tenkte opprinnelig å henge TVen på veggen, men sånn som den fremstår med den originale foten så kommer jeg heller til å henge senter på veggen og la TVen stå på TVbenken. Mulig det er min førstedagsiver som mener dette, men designet på TVen har LG i mine øyne lyktes svært godt med.

Så til det mer interessante. Har som sagt bare så vidt slått på TVen. Koblet til PS3, valgte THX-modus på TVen og har sett første halvtime av "I'm Legend". Det som imponerer er hvor godt bilde ser ut, alle detaljer kommer godt frem. Spesielt panoreringer er vesentlig glattere enn med min BenQ PE8720. Panoreringen i scenen hvor vår helt slår golfballer fra et hangarskip virker på meg meget glatt og fin. Det som ikke imponerer like godt er det berømte sortnivået. Men det er heller ikke optimalt i THX-modus, i alle fall ikke i en mørk stue som jeg har. Det må være mulighet for å forbedre det via en god kalibrering. Det har jeg ikke fått sett noe på enda, da klokken er på tide å legge seg nå.

La meg få understreke at jeg på ingen måte er noen bilde-guru, spesielt ikke med TV. Dette er den første moderne TV jeg eier, og jeg har ikke studert/fulgt med spesielt godt på TVer før akkurat nå. Skal bli veldig spennende å høre hva kjelle mener om denne TVen kontra Pioneer.



det kan ta sin tid. De ringte meg fra posten idag og sa at de ikke kunne levere tven på døren min før NESTE jeg gjentar NESTE onsdag :(. snakk om en person som angrer for at jeg ikke valgte tollpost :evil: :evil: :evil:
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/3/2009 8:00:16 PM #50 av 65
Postet av: kjelle
kom forresten foten i egen kasse eller var den ferdig fastmontert?
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/6/2009 3:09:33 PM #51 av 65
Postet av: nuud
Beklager litt tregt svar, har vært ute å reist noen dager. Foten er ferdig montert på TVen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/9/2009 10:28:01 AM #52 av 65
Postet av: kjelle
selvfølgelig er det en død grønn pixel midt på skjermen min : :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/9/2009 10:40:18 AM #53 av 65
Postet av: Runner
Lg innførte nulltolleranse mot pixel feil, på skjermer kjøpt etter 16 juni 2008. Dette skal gjelde på både LCD og Plasma skjermer. Du kan henvende deg der du kjøpte den for mere informasjon. LG i norge skal ha sendt ut informasjon om dette til alle butikker.
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/9/2009 2:03:08 PM #54 av 65
Postet av: nuud
Kjipern kjelle. Synes synd på deg nå, etter å ha ventet så lenge på frakt så skal det være en feil på skjermen i tillegg...

Bare å gi gass og stå på krava så blir det bra til slutt.

Enn ellers, inntrykk. Hvordan står den seg mot en Kuro?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/9/2009 4:45:28 PM #55 av 65
Postet av: kjelle
jeg har hatt en laaang tlf runde hit og dit. og det ser ut til å ordne seg. Ny tv om et par uker regner jeg med utifra det de sa på komplett. Jeg kunne ikke dy meg og tok å kalibrerte tven så godt det lar seg gjøre etter 5 timers spilling og det er ikke tvil om at det er en god tv. Desverre er den ikke like god som pioneer, og må se seg klart slått på sortnivå og kontrast. resten mener jeg er like bra som på pioneer skjermen, så alt i alt får man mer for pengene med en LG tv. MEN sortnivået er ikke så elendig som alle skal ha det til, det er godt nåkk til 99% av befolkningen i norge tipper jeg ;)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/9/2009 6:27:25 PM #56 av 65
Postet av: nuud
Så bra at ting ordner seg :D

Enig med deg, sortnivå er ikke så ille og det må være mye TV for pengene.

Hva slags kalibrering har du gjort på din så langt, Digital Video Essentials eller tilsvarende?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/9/2009 7:31:15 PM #57 av 65
Postet av: kjelle
dve og den kalibreringstjenesten som de tilbyr via tven.Ja hittil ha jeg vært knallfornøyd med behandlingen fra komplett. Håper det fortsetter :). Testet speed racer blu-ray på LG`n? anbefales! fargespekteret til tven får virkelig vist seg fra sin beste side her :) koster bare 100kr på play.com
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/14/2009 9:45:11 AM #58 av 65
Postet av: ed1son
Ett spørmål til dere som har kjøpt TVn allerede.

Støtter den av spilling av filmer i x264? alla ---> Ice.Age.2002.1080p.Blu-Ray.DTS.x264-CtrlHD

eller hva er divx-HD?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/25/2009 3:41:10 PM #59 av 65
Postet av: spkstrp
Heisann... Ser at LG 60PS8000 og Samsungs PS58B850 koster det samme nå. 18 000 ca.

Skal kjøpe EN av disse, men hvilken?

Ingen som angrer på kjøp av LGn?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/2/2010 9:27:23 PM #60 av 65
Postet av: nuud
En del dager siden din post spkstrp, men du har kanskje ikke bestemt deg ennå.

Jeg har LG-en og er strålende fornøyd. For meg var det viktigste å få en så stor TV som mulig, siden den skulle erstatte projektor. 60" er en stor TV, men forskjellen fra 90" til 60" bilde er mildt sagt betydelig. Sagt med andre ord, veldig glad for at jeg ikke valgte 50" med marginalt (mine høyst subjektive meninger) bedre bildekvalitet.

Et tips hvis du bestemmer deg for LG-en er at du må være obs på midlertidige innbrenninger. Etter ca fem timer med PS3 og spill med noen kritthvite logoer her og der så fikk jeg innbrenninger som først gikk vekk etter 10-12 timer med vanlig TV-titting. Altså, noe å være obs på, men ikke noe problem.

Håper dette var til hjelp, og hvis det er flere ting du lurer på med LG-en er det bare å spørre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar