Logo

HTPC Guide - Endelig...

Skriv et svar
7/30/2008 5:00:45 PM #16 av 129
Postet av: filmgeir
Jeg bruker selv desktop pc som stuepc er kjempe greit.
Foreløpig bruker jeg Dell GX620 og kunne tenkt bedre lyd på den etterhvert.
Har noen gode forslag til eventuelt surround muligheter (pci lydkort eller usb) ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/31/2008 4:46:29 PM #17 av 129
Postet av: afsaft
Hei.

Det ville vært kjempefint om ulike spørsmål som ikke omhandler akkurat disse to løsningene ble spurt i egen tråd.

Det er rett og slett supert å kunne følge denne tråden, uten å blande inn annet hardware og software som er ment for akkurat disse løsningene.

Jeg for min del kommer til å gå for den ene av disse løsningene, og da er det glimrende å kunne komme tilbake hit i fremtiden og kunne sjekke evnt oppdateringer som gjelder for akkurat min PC.

Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/1/2008 7:57:25 AM #18 av 129
Postet av: petre2006
Hepps folkens,

Nå har jeg vert rimelig busy den siste tiden, men har fått med meg at det er en del som skriver i denne tråden og bruker den flittig. Veldig kjekt å se forøvrig :-) Skal oppdatere denne guiden når tiden er inne, det er en del som har skjedd den siste tiden både som er bedre og selvfølgelig værre.. Dere vet; Data og sånn finnes det ikke noe mal for suksess, ei heller fiasko.

Nå har jeg fått gleden av å være med å bygge riggen til 'bomholt' her inne på forumet, både han og jeg har tildels lyttet godt til hverandre under utformingen. Vi er noen meter fra mål enda, det er noen småting som skal klaffe på software siden enda. Mye skyldes nok f.eks overdrevne evner gutta hos ATi har på å utvikle drivere, f.eks catalyst 8.6 er å foretrekke framfor 8.7 hvis man besitter ett 780G kort. Tipper det er best å vente til 8.8 kommer etc.

Jeg SKAL fylle på mye mer ettersom jeg får tiden tilbake på min side. Har to bestillinger på to rigger til, og vil gjøre meg enda flere observasjoner i disse prosessene.

Ja, det for denne gang

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/19/2008 8:16:32 PM #19 av 129
Postet av: petre2006
Oppdaterte guiden litt idag, med noen hardware detaljer, både på budsjett og den dyre utgaven. Likevel, de er bare der som en pekepinne :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/20/2008 8:52:54 AM #20 av 129
Postet av: teebee
på dyr modell har du endret lydkort til asus xonar hdav1.3. dette kortet kommer med ArcSoft TotalMedia™ Theatre. da burde men vel slippe å kjøpe powerdvd? du har vel også sagt at windvd var kjappere og bedre?

på installasjon har du skrevet at dyr modell sender 5.1 ove hdmi. her skal det vel stå 7.1 over hdmi.

kanskje du kan anbefale andre kabinett også.

anydvd gjør vel at spillern blir sonefri for dvd, men gjør den det for bluray også?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/20/2008 3:13:39 PM #21 av 129
Postet av: petre2006
Hehe, flott vi har noen som følger med :-) Endret det du foreslo, åpen for flere rettelser :-)
Og nei, er ikke helt enig ang. kabinett valg på dyr modell. Man kan gjerne se på f.eks Zalman kabinettene, med 7" skjerm i front, men det synes jeg ser litt vel 'harry' ut. Jeg anbefaler KUN rene bygg, ikke glam. Det finnes andre kabinetter også, fra f.eks Zalma, Silvertsone, Cooler Master m.fl, men hva det gjelder STILLE kabinetter, er dette Antec kabinettet i egen klasse. . Kunne kanskje til fordel ha valgt en slik løsning jeg bygget for bomholt her på forumet, fra hFX. Økningen i pris vil komme på ca 3000,- bare for kabinettet. I tillegg må man ha de ulike delene som åpner opp for den passive kjølte løsningen. Dyrt, men steike så rått.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/28/2008 1:24:27 PM #22 av 129
Postet av: MrHaugen
Sier fint lite om programvare her.

Last ned og sett dere litt inn i J River Media Center 12.
Er enkelt og greit det beste mediasenteret på marketet, og jeg har prøvd de fleste.
Det kommer også i en ny utgave om noen måneder. Gleder meg som et barn.

Kjør inn CCCP, JRMC12, program for å hoppe direkte til filmen på DVD'en, program for å skru ned spin hastigheten på DVD driven osv. Da har du den perfekte avspiller.

Fordeler:
- Spiller av ALT av media.
- Støtte for alle iProdukter (untatt iPhone 3g i skrivende stund)
- Alt kan tilpasses ditt bruk
- Ekstremt god oversikt over musikk, bilder, filmer, imagefiler og andre datafiler
- Egne tags, og views
- TV tuner support
- Mediaserver-funksjon med UPNP-støtte
- Autoimport av alle typer filer
- Automatisk mounting og spilling av f.eks. image filer med DVD (riktignok ved hjelp av f.eks. daemon tools)
- Integrasjoner med Facebook, Amazone ++++
- Ekstremt godt supportforum og veldig behjelpelige brukere

Pluss så mye annet jeg ikke klarer å komme på. Finnes også som gratisversjon, men da bare med musikkdelen.

Dette er nok et program mer ment for entusiasten. Ikke for en med en håndfull filmer og noen enkeltfiler med musikk...
Litt høy startterskel, men prøv det i noen dager så kommer du aldri til å snu.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/29/2008 6:09:01 AM #23 av 129
Postet av: petre2006
Flott MrHaugen!

Vil bare spørre, siden du nevner ordlyden 'alle typer filer' ofte.. Støtter den altså Blu Ray og HD DVD fra disk? Samt sonefri Blu Ray og DVD også (HD DVD er jo sonefri)? Hvis den gjør det, så konverterer jeg til denne i løpet av dagen. Høres glimrende ut alt det andre du nevnte også, helt topp!

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/29/2008 7:30:53 AM #24 av 129
Postet av: MrHaugen
"petre2006" skrev:Flott MrHaugen!

Vil bare spørre, siden du nevner ordlyden 'alle typer filer' ofte.. Støtter den altså Blu Ray og HD DVD fra disk? Samt sonefri Blu Ray og DVD også (HD DVD er jo sonefri)? Hvis den gjør det, så konverterer jeg til denne i løpet av dagen. Høres glimrende ut alt det andre du nevnte også, helt topp!

Petter


Der tok du meg faktisk i en liten løgn. Jeg vurderte å sette "alt av media" i sånne gåsøeyne eller hva det nå kalles. For det er sikkert noe veldig spesielle formater de ikke støtter. HD tenkte jeg faktisk ikke på. Skal forklare litt.

Programmet støtter ikke Blu Ray plater out of the boks. Det er mulig å fikse dette ved å installere en annen spiller og starte plata fra JRMC12, via den andre avspilleren, men tilsynelatende "inni" MC. Tror det var sånn hvertfall. Litt fikling trengs, men det er gode guider på dette på forumet.
Alle HD-formater fra disk skal være støttet. Krever nødvendigvis rett codec. Men installasjon av CCCP er et veldig godt valg, og vil gjøre avspilling av de aller fleste filtyper enkelt og bra. Her har du også mulighet til å benytte FFDShow filter for post processing av ting som DVD og spesielt divx og xvid. Tro meg, dette gjør filmer LANGT penere. Mye skarpere og mer levende.

En ting er sikkert. Det aller meste er mulig med dette programmet. Jeg er relativt sikker på at Blu Ray støtte fra plate kommer i versjon 13. Vanskelig å si når denne versjonen kommer. Kan være noen måneder til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/13/2008 9:20:37 PM #25 av 129
Postet av: extremil
Har du noen noe kjennskap til OrigenAE kabinettene? Kanskje et av disse kan være et alternativ til kabinett på det dyre oppsettet... Selv sikler jeg på et OrigenAE S16V, ATX kabinett med VFD. Har lett en stund etter det tøffeste tøffe HTPC kabinettet, og trodde en stund at mCubed HFX stod øverst på pallen, men det var bare til jeg så Origen sine S-kabinetter. S21 er jo drømmen, men prisen ifh til hvor mye jeg vil bruke touchscreenen gjør nok at jeg skipper det.

Netshop er så vidt jeg kan se eneste norske forhandler, si i fra om dere vet om noen fler
http://www.netshop.no/aspx/produkter.as ... 324&g3=568
HTPC-oppsett Breaking news! Fungerende link
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/30/2008 8:39:21 PM #26 av 129
Postet av: teebee
Hva trur du om Asus Pundit P2-M2A690G barebone da? blir kanskje litt trangt, men er plass til både skjermkort og lydkort ser det ut til.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/30/2008 9:53:00 PM #27 av 129
Postet av: petre2006
Denne Pundit'en har jeg bygget tre kontor PC'er av. De er helt greie til det, og vil nok kanskje fungere som en slags HTPC også hvis amn venter på noe annet.

Fordeler med denne kassen:

1. Nesten ferdig PC, bare sett inn RAM, HDD og CPU og du har en lekker liten PC.
2. Tar særdeles liten plass
3. Tillnærmet null støy

Ulempene:
1. Som du sa, veeeeldig trangt om plassen
2. Integrert brikkesett er ikke egnet i det hele for HD materiale
3. IKKE mulig å sette inn skjermkort (såfremt det ikke er ett eldre PCI skjermkort da, men de er nok dårligere enn det integrerte)
4. Meget svak PSU (200W)

Jeg ville styrt langt unna den som HTPC, men liker designet såpass at den hadde fint passet i bokhylla som en PC til surfing etc,, :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/1/2008 5:33:18 AM #28 av 129
Postet av: teebee
ja det har du rett i. jeg blingsa litt med den pci porten. trudde det var pci express x16 der også.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/22/2008 7:57:11 AM #29 av 129
Postet av: roger79
Heisann,

jeg er igang med planlegging av mitt første HTPC-anlegg, og synes det ser ut som om jeg kan finne stor nytte i forumet her. Er det gjort noen store endringer i den noe dyrere utgaven fra HTPC Guiden, Petter? Hvor er det enklest å kjøpe inn komponentene til en fornuftig pris? Komplett?

mvh.,
Roger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/22/2008 8:25:54 AM #30 av 129
Postet av: roger79
Hei igjen Petter,

ifm. TV-kortet skriver du at det bør kombineres med "CAM". Hva er dette?

mvh.,
Roger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar