Logo

Atle Torp (akto) sin kino *The End*

Skriv et svar
11/20/2008 8:55:25 PM #226 av 396
Postet av: Atle Torp
Siste bildene for i dag.

Standby

On

Dette kan dimmes via en knapp på baksiden av høyttalerne - heldigvis.

Håper det var like deilig for dere som det var for meg :mrgreen:
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/20/2008 8:56:50 PM #227 av 396
Postet av: orso
Grattis! Skikkelig flotte. Dette er høyttalere jeg tror kunne ha levd godt med ja. Studiohøyttalere har jeg stor tro på.
Er det den helaktive eller semiaktive versjonen?
11/20/2008 9:02:04 PM #228 av 396
Postet av: Skrotnisse
Det har vært en meget interresant kveld Atle, her har det vært cola og potetgull og F5! Det ser utrolig snasent ut, og om det låter like godt så fy f@{n! Gleder meg både ti å lese litt om dine lytteinntrykk og ikke minst få hørt de selv (sistnenvte sto med veldig liten skrift når jeg kjøpte duoene, hehehe) :mrgreen:
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
11/20/2008 9:08:09 PM #229 av 396
Postet av: 900sl
Rått!

Utstyret under senteren så smått ut :P
11/20/2008 9:09:50 PM #230 av 396
Dette er den helaktive versjonen. Balansert inn, ferdig :D.

Jeg tror du må ta deg en lytt Skrotnisse. Det er mulig det bare er meg og mine forventninger som spiller meg et puss, men dette er noe av det bedre jeg har hørt. Og i følge de jeg har snakket med låter de ikke bra rett ut av esken. De trenger innspilling - lang innspilling, selv om de skal løsne greit etter kun et par timer med høyt volum.

Mulig jeg kan invitere til en lyttekveld til uken her inne, hvis noen er interessert. Sikkert ikke mange som har hørt disse?

Nå skal jeg hjem ;)
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
11/20/2008 9:13:50 PM #231 av 396
Postet av: 900sl
Skulle mer enn gjerne tatt turen, men blir nok i lengste laget. Du får ellers ha god tur hjem!
11/20/2008 9:15:00 PM #232 av 396
Postet av: orso
Ser at de bruker ICE moduler som forsterkeri. Artig.
11/20/2008 9:35:36 PM #233 av 396
Postet av: Jerome
Dette må være din Julekveld for i år. For en gave fra 'far' til 'far' !!! Gratulerer så mye.

"Atle Torp" skrev:De trenger innspilling - lang innspilling, selv om de skal løsne greit etter kun et par timer med høyt volum.

Noe jeg har alltid lurt på: hvorfor er ikke høyttalene innspilt når de er sendt ut til kundene?

"Atle Torp" skrev:Mulig jeg kan invitere til en lyttekveld til uken her inne, hvis noen er interessert. Sikkert ikke mange som har hørt disse?

Har jeg mulighet så kommer jeg **gjerne** en tur gjennom Økern neste uke :mrgreen:
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
11/20/2008 9:47:28 PM #234 av 396
ICE og aktiv deling, in facto veldig artig. Full kontroll på impedansen. De som tror ICE er en akilleshel i ADAM kan jo ta seg en tur og lytte ;)
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
11/20/2008 9:48:55 PM #235 av 396
Jeg tror det ville vært litt for omfattende om man skulle spille inn høyttalerne før de sendes til kunde. Det kan jo være de står på lager en stund før de blir solgt, så det ville sikkert blitt en logistikkmessig utfordring også.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
11/20/2008 9:51:01 PM #236 av 396
Postet av: Anfield
Morro å følge dine lettere dileriske innspill, unge Torp!. Du kaster ikke bare disse bak i Vectraen nedover i helgen.....? :mrgreen:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
11/20/2008 9:57:46 PM #237 av 396
Postet av: roffe
Oj. Kjempestilige høyttalere. Tror rommet de står i er så stort at man ikke får inntrykk av størrelsen... :-)

Blir moro å høre om deres lytteinntrykk...
11/20/2008 9:59:28 PM #238 av 396
Postet av: Snickers-is
"Atle Torp" skrev:
"Snickers-is" skrev:Gratulerer Atle. Er det nå jeg skal ødelegge moroa med å invitere deg til lytt på Gaia? (Ja, det er seriøst, jeg og eieren har vurdert timingen som riktig, noe som selvsagt ikke har noe med dine nye Adam å gjøre :D )

Jeg venter egentlig bare på en invitasjon for en Hjemme Hos, men det var kanskje ikke det du tenkte på :D Gaia hadde uansett blitt for dyrt, og også sannsynligvis for store for rommet mitt.

Det er en "hjemme hos" jeg snakker om ja, men ønsket både fra min og eieren sin side er at lyden blir vurdert litt mer inngående enn det som tilsynelatende er vanlig på slike besøk.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
11/20/2008 10:12:26 PM #239 av 396
Det kan være en spennende vinkling på en Hjemme Hos. Jeg ser for meg at det kommer til å ta litt lengre tid enn vanlig. Men jeg er klar Snickers, så for min del kan vi ta det så fort som mulig. Bare send meg en e-post på atle.torp@hl-media.no så kan vi ta det på privaten.

Gleder meg!
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
11/20/2008 10:14:19 PM #240 av 396
Postet av: AndreWerdenskrieg
Fantastisk töffe! De hadde passet godt inn hos meg, ser jeg. Greit å slippe forsterker også.
Hvordan fungerer dette i f.eks pure direct? Er det koblet slik at sub-delen spiller med da?
Nå må jeg se litt på bildene igjen ...
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Skriv et svar