Jeg har grått lerret, mye på grunn av at jeg ikke klarer å få det helt 100% mørkt i min stue. Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag mot hvitt lerret, så jeg kan ikke si noe om fargene er blassere enn de kunne ha vært.
Nå kjører jeg projektoren i Theatre Black mode, som er en av øko-modusene såvidt jeg har skjønt (den støyer i hvertfall betraktelig mindre enn om jeg har den på Natural, Living Room eller Vivid), og det fungerer helt fint nå på kveldstid i hvertfall (og store deler av resten av døgnet her oppe i nordnorge
). Det blir kanskje litt blasst på dagtid, så til sommeren må jeg gjøre noe mer med blending, tror jeg. Har bare persienner nå...
Det er hvit ledning på tilkoblingen, men jeg husker ikke nøyaktige lengder akkurat nå (er ikke hjemme nå), men mener det er ca to meter fra venstre kant av lerretkassett til kontrollboks, og knappe halvannen meter fra kontrollboksen til stikk. Med de krokene jeg har brukt er det en god glippe (to-tre cm tror jeg) mellom kassett og tak, men kanskje får man den nærmere med å bruke midre kroker. Jeg tok litt i på dimensjonene for å være sikker på at lerretet ikke ramler ned...
Foreløpig er i hvertfall lerretet helt slett (har bare hatt det siden september), og jeg satser på at det holder seg slik lenge. Det var en av hovedgrunnene til at jeg valte et slikt i stedet for et manuelt lerret. Det er selvfølgelig kult å trykke på en knapp på en fjernkontroll for å få ned lerretet, men jeg hadde neppe betalt over 3000 ekstra for kun dette.
Jeg kan gi deg mer nøyaktige tall på lengder og distanser senere i uka.
-
Yamaha RX-V3900T, System Audio 1280 mkII, SA 720 AV, SA 705, SA 505, SVS PC12-NSD, Epson EMP-TW700, DreamScreen v3 tab 92", Samsung LE40A656, Acer Revo R3610 med XBMC, Panasonic DMP-BD60, Pioneer DV 565-AS, PS3, Get HDi, Logitech Harmony One