larsrrrr
Aktiv
E-post
Hei. Har søkt en del på forumet uten å finne så mange erfaringer med denne TV-en sammen med pc og xbox. Mange sier jo at man bør ta LCD over plasma hvis man skal streame fra pc eller spille mye, men jeg vil gjerne høre fra de som har ny plasma, gjerne pv60/600 om det er så forferdelig som man kan få inntrykk av. Lurer også på om det kun er innbrenningsfaren som gjør at man anbefaler LCD til denslags?
Som dere skjønner, har jeg lyst å kjøpe plasma
(Edit: Ordna på subject)
Johnny Boy
Aktiv
E-post
Har pv600 selv, og kan si som så, har du lyst på plasma, så kjøper du plasma. Selv har jeg koblet pc til skjerm for å bruke mediaportal til bilder, filmer osv osv osv... Fungerer utmerket.
lenny25
Aktiv
E-post
Johnny Boy; Bruker du VGA eller HDMI for å koble PV600 til PC? Jeg bruker VGA-inngangen og synes det blir strålende bilder. Kanskje det blir enda bedre med DVI eller HDMI??
larsrrrr
Aktiv
E-post
"Johnny Boy" skrev:Har pv600 selv, og kan si som så, har du lyst på plasma, så kjøper du plasma. Selv har jeg koblet pc til skjerm for å bruke mediaportal til bilder, filmer osv osv osv... Fungerer utmerket.
Høres bra ut. Er bare engstelig for at det skal svi seg inn health-bars og ammo-tellere når jeg spiller 10 timer Halo 3 i strekk etc.
Har du (eller noen andre) ellers sett stor forskjell på hvordan pc-bilder blir på plasma vs. lcd på de nyeste modellene?
lenny25
Aktiv
E-post
Har selv spilt FIFA en god del timer på min PV600 og har ikke merket noen tegn til innbrenning. Velger du panasonic kan du være rimelig trygg. Skulle jeg valgt på nytt hadde det fortsatt blitt en PV600. Utmerket til allround-bruk, og mye bedre enn LCD til film.
Johnny Boy
Aktiv
E-post
Jeg bruker vga. Kan ikke se noe poeng i å bruke noe annet egentlig da bildet er strålende.
Hvilke oppløsning fra pc bruker du? Selv har jeg 1024 x 768
lenny25
Aktiv
E-post
Bruker 1024*768 jeg også. Joda, bildet er veldig bra det, men av ren nysgjerrighet lurer jeg på om andre har prøvd DVI/HDMI og fått kanskje et enda bedre resultat? Bildet unngår jo da å bli konvertert til analogt og så til digitalt igjen.
larsrrrr
Aktiv
E-post
Testa i går disse to mot hverandre i går. Satt skjermene ved siden av hverandre i butikken for å se selv hvordan plasma og lcd taklet signalet fra en Xbox 360. Skrudde av det meste av bildeforbedringssoftware og jobbet med skarphet og kontrast så best jeg klarte.
Et minus ved testen var at den hyggelige karen i Euronics i Alta ikke hadde kabler til å splitte signalet så jeg kunne se live sammenligning. Måtte først kjøre på plasmaen, så lcd-en.
På DVD-signalet var det helt tydelig at PV60 var sjefen. Syntes ikke lcd-bildet var stygt, men det var en helt annen mykhet og ro i bildet samt flere detaljer på plasmaen. Filmen jeg så litt av var Kingdom of Heaven (4 discers-utgaven).
Vi peisa deretter på med HD-demofilmen (ski og snowboard etc) som lå på 360-en ved kjøp. Her var det vanskelig å se stor forskjell syntes jeg.
Til sist var det tid for spilling. Trykket inn Oblivion. Allerede i menyene var det klart at LCD-skjermen var klarere. I alle fall var bildet mer lyssterkt. På Plasmaen ble det litt grått til forskjell. Syntes likevel ikke det var sykt stor forskjell på bildet. Mulig jeg ville sett mer hvis jeg gikk fra lcd til plasma, men gjorde det motsatt. Men ingen tvil om at spill virket mer .. lysende.. på samsungen.
Etter å ha lurt på hva jeg skulle velge, blir jeg nok å lande på en 42PV60. Synd at Euronics ikke hadde noen inne før neste uke.
clinton
Aktiv
E-post
Vet du hva pv60 koster på euronics? synes nettsiden var dårlig,så finner det ikke der.hvilken inngang på tv ble brukt til xbox og dvd?
larsrrrr
Aktiv
E-post
"clinton" skrev:Vet du hva pv60 koster på euronics? synes nettsiden var dårlig,så finner det ikke der.hvilken inngang på tv ble brukt til xbox og dvd?
Brukte komponentinngangen. Aner ikke hva den kosta i utgangspunktet, men fikk tilbud om 18.500 med fot. Er litt dyrt i forhold til å bestille på nettet, men skiter i det. Er langt å sende tv-er fra Alta hvis noe skulle skje med den.