Logo

HJELP til Sub tilkobling

Skriv et svar
4/14/2011 6:55:36 PM #1 av 11
Postet av: Okta
Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg nytt hjemmekino anlegg, forsterker Denon avr 3311 og Dali Mk6 høytallersett 5.1. Når jeg skal bruke kalibreringsmikrofonen for å kalibrere høytallerne blir ikke subwofferen registrert. Det kan virke som om forsterkeren finner den. Strømmen er på og den lyser grønt. Jeg har brukt en subwoffer kabel som jeg har koblet i en LFE inngang på subben og en SW inngang på forsterkeren så kan ikke forstå hvorfor den ikke blir registert ?

Tusen hjertelig takk for alle råd som kan hjelpe meg å løse dette mysteriet !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/14/2011 7:36:13 PM #2 av 11
Postet av: Jorn.Finnerud
En standardfeil er at man faktisk har satt subkabelen i subINNgangen istedenfor utgangen. Den feilen har mange gjort, inkludert meg.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/14/2011 8:11:23 PM #3 av 11
Postet av: Okta
Er det som er tingen, har satt den inn i inngangen annvist i bruksanvisningen på forsterkeren også tror jeg den skal inn i LFE inngangen/utgangen på suben, den er merket med svart. Jeg har også prøvd å sette den i de to andre inngangene. En hvitt og en rød LINE IN står det. Heller ikke dette funker. Det er en RCA kabel jeg bruker som han fra hifi klubben mente det var det eneste jeg trengte?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/14/2011 8:13:52 PM #4 av 11
Postet av: Jorn.Finnerud
Tenkte mest på at du har satt den inn i receiveren på subingangen til multikanalinngangen istedenfor på subutgangen på preout.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/14/2011 8:18:07 PM #5 av 11
Postet av: Okta
Aha, ja det vet jeg ikke. Jeg satt den inn i gangen merket SW som de viste til i bruksanvisningen? Jeg har prøvd pre out kanalen også men det fungerte heller ikke... :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/14/2011 8:24:39 PM #6 av 11
Postet av: Jorn.Finnerud
Får du reaksjon i subwooferen om du holder pinnen på pluggen mot godset på receiveren? subben skal brumme når du gjør dette. Hold den eventuelt mot ytterkanten av en eller annen inngang på receiveren så skal det høres godt i subben. Gjør det ikke det er det brudd på kabelen.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/14/2011 8:43:22 PM #7 av 11
Postet av: Okta
Du har rett, hører ingenting. Merkelig, nettopp kjøpt kabel og pakka den ut. Var en ganske dyr kabel også..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/14/2011 8:45:23 PM #8 av 11
Postet av: Jorn.Finnerud
Da ville jeg prøvd med en annen kabel og sett om det gjorde noe utslag:)
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/14/2011 9:01:11 PM #9 av 11
Postet av: Okta
Jepp, takk for hjelpen =) skal kjøpe ny kabel i morgen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/14/2011 9:07:38 PM #10 av 11
Postet av: Jorn.Finnerud
Ingen årsak:)
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/7/2011 5:10:35 AM #11 av 11
Postet av: tceteam
"Okta" skrev:Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg nytt hjemmekino anlegg, forsterker Denon avr 3311 og Dali Mk6 høytallersett 5.1. Når jeg skal bruke kalibreringsmikrofonen for å kalibrere høytallerne blir ikke subwofferen registrert. Det kan virke som om forsterkeren finner den. Strømmen er på og den lyser grønt. Jeg har brukt en subwoffer kabel som jeg har koblet i en LFE inngang på subben og en SW inngang på forsterkeren så kan ikke forstå hvorfor den ikke blir registert ?

Tusen hjertelig takk for alle råd som kan hjelpe meg å løse dette mysteriet !
når jeg kjøpte min yamaha rx-v767, så måtte jeg inn på menyen for og aktivere den, har du prøvd om du kan gjøre det:)
samsung ue46b7070wwxxe- yamaha rx-v767- klipsch syngery f20-xtz w99 12.16-ps3 slim-samsung bærbar ns150-grundig dtr 8740 mhp-htc incredible s
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar