Joa, dette er jo en god receiver etter spesifikasjonene. Den gror litt inpå deg over litt tid. Jeg var vant til Pioneer sin litt fetere lyd. Alt er en vane. Jeg blir sikker vant til Denon 3805 oxo. Lyd kalibrering via microfon er er noe nytt for meg. Etter å ha calibrert på nytt, så ble dette mye bedre etter egne ører, også begynner jeg å finne fram i menyene.
Sterio er viktig med direct og pure direct, se bilde...
vanlig sterio så får du med subb også.
Forskjellen mellom direct og pure direct er ikke stor etter egen mening. Denon er definitivt bedre på sterio enn Pioneeren men jeg syns hjemmekino lyden til Pioneer jeg hadde var vell så bra som denne på tross av kalibrering systemet, og det får en jo til å undres om det i det hele tatt er noe oppskrytt??!
ved å trykke "standard" og deretter cinema eller musik, eller game så får du optimalisert lyden etter disse parametrene. Greit nok. DSP menyen kan du bruke for å lage litt kunstige lyd effekter som konsert sal, kino sal osv.
Dette er noe bedre enn Pioneer. For dem dette må bety noe. Er usikker på Denon. Men så er jeg fryktelig vant til Pioneer lyden. Dette blir vanskelig. Skal jeg levere tilbake Denon og heller satse på Pioneer 2014i??!
Denon er kraftigere receiver enn den Pinoeer jeg var vant til, men som suround receiver syntes jeg Pioneer var ganske bra, til prisen. Usikker her, ja.
Denon fjernkontroll.JPG (
101.27734375 KB) Vist 630 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.