Logo

Dali Ikon 8

Skriv et svar
9/19/2010 8:08:50 PM #1 av 4
Postet av: Nidan
Ser det nå kjøres kampanje på denne serien.. (5.1 system)

Noen som har vært borti disse høytalerne, og har noe å si om dem? Positivt og negativt taes i mot med takk..
Har evt tenkt å mate dem med en Onkyo TX-SR 707.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/21/2010 2:44:40 PM #2 av 4
Postet av: MindWaste
Ikon 8 er en rå høyttaler som duger til både film og musikk.
Den trenger dog litt rom og krefter for å spille optimalt.

On wall som følger med har jeg hatt selv, og de duger mer en bra nok som surroundht.
Svakeste leddet i pakken er nok senteren. Jeg hadde Vokal 2 (modellen over) tidligere og syntes den var litt pinglete, så vokal 1 kan ikke være så mye å skryte av :?

707 tror jeg kommer til å gå tom for krefter om du drar på en del.
Du kan jo uansett utvide med effektforsterker på ett senere tidspunkt om du skulle føle behovet for det.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/30/2010 8:50:16 AM #3 av 4
Postet av: Nidan
Da er nye høytalere innkjøpt, selv om det ikke ble den annonserte pakka..
De ble rett og slett litt for voldsomme, så jeg gikk ned en størrelse, og endte opp med høytalere fra Concept-serien i stedet, med Concept 8 i front.
Gleder meg stort til å få dem ferdig innspilt :lol: Litt røffe i kantene enda, men det vil jeg tro endrer seg litt med tiden! Har i alle fall fått den bunnen jeg har savnet i mine tidligere høytalere..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/14/2010 11:21:34 PM #4 av 4
Postet av: Zleepyme
Concept 8 er en god høyttaler som passer bra til stort sett all slags musikk, og den låter heftig på film :) Hvis du ved en senere anledning skulle innvestere i en effektforsterker vil dette gi høyttalerne enda et løft-(bedre mellomtone å massiv og god bass...)
Har selv en Vincent SP331 som jeg kjører på mine Concept 10 sammen med en Yamaha reciver. =)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar