Logo

Yamaha RX-V650 ?

Skriv et svar
2/2/2005 10:10:36 AM #1 av 6
Postet av: FallenA
Har pr. i dag koblet DVD spilleren min (Yamaha DVD s550) direkte til PJ, og jeg kjører Progressiv scan.
Ettersom jeg har hørt, er det mulig å koble bildet fra DVD spiller til Recieveren, og fra recieveren til PJ.
Er det noe å vinne eller tape på dette, eller er det like greit å kjøre det rett fra DVD spiller til PJ ?
Er det noen som har erfaringer med dette, eller kan forklare meg hva som er best, og hvorfor ?!

På forhånd takk !

FA
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2005 10:17:07 AM #2 av 6
Postet av: Bombadil
Jeg har også rx-v 650 og kobler med s-video gjennom forsterkeren. Da får jeg on screen display. og det syntes jeg er veldig greit å ha.

Jeg vet ikke om bilde kvaliteten blir noe dårligere, men jeg tror ikke det.
rx-v 650 har også muligheten til å gjøre composite bilder om til s-video så det er mest derfor jeg kobler gjennom den.

Den omgjør ikke component bilder, men du kan fortsatt koble gjennom forsterkeren for å få on screen display.

det er også letter å koble gjennom forsterkeren hvis du har mange bildekilder som : playstation, tv, dvd og lignende.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2005 10:47:13 AM #3 av 6
Postet av: FallenA
Jeg kobler PJ og DVD sammen med component kabler, og kjører ikke andre bildekilder.
Recieveren er stillt inn, og det er jo ikke noe jeg har behov for å gjøre så ofte, så da er det kansje like greit å gjøre som jeg har gjort hele tiden, og bruke reciever dedikert til lyddelen ?

FA
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2005 11:05:50 AM #4 av 6
Postet av: Typhoon7
Hvis det kun er DVD du har koblet til PJ ville jeg koblet disse direkte sammen uten å gå via recieveren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2005 1:24:29 PM #5 av 6
Postet av: mariusm
jeg ville nok også unngått å gå gjennom receiveren, ettersom det kan gi dårligere bilde. viss det er flere bildekilder som skal kobles til PJ med component, så kan du gå gjennom receiver
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2005 4:25:47 PM #6 av 6
Postet av: FallenA
Takk for raske tilbakemeldinger :D
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar