Logo

XTZ, AudioPro eller Gale??

Skriv et svar
4/23/2006 3:09:31 AM #1 av 10
Postet av: nomi
Skal kjøpe senter, sub og bakhøyttalere. Rommet er på ca 16kvm, og har ikke all verdens plass. Har fra før stativhøyttalere fra Jamo, og tenkte jeg skulle bruke disse som front. Har sett masse rundt, men tenkte jeg skulle legge inn et innlegg og se om jeg ble noe klokere. Blir for det meste brukt til film og lite musikk.

Receiveren blir enten en Pioneer VSX-515-K eller Pioneer VSX-915-K

Sub:
GALE 4070W 8" Subwoofer (1698,-)
AudioPro SUB SUPREME 10" (1978,-)
XTZ 99 W8 Piano Black 8" (1195,-)

Senter:
GALE 4050C Senterhøyttaler (1098,-)
AudioPro IMAGE 22 (945,-)
XTZ 99 MT Center (795,-)

Bakhøyttalere:
GALE 4010S Høyttalere (996,-)
AudioPro Image 12 (1314,-)
XTZ 99 MT (1395,-)

AudioPro og XTZ sine priser er i svenske kroner, men den blir vel noe lignende i norske kroner etter frakt!?!

Ellers så vurderes denne også hvis det er bra tilbakemelding på den:
XTZ 70 Svart par eller XTZ 80 SATELLITE Black (begge koster 590,- paret)
XTZ 80 CENTER Black (490,-)

Er det noen som har noen anbefalinger eller forslag?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/23/2006 11:56:25 AM #2 av 10
Postet av: kjelle
tror jeg hadde valgt audiopro,uten at jeg har hørt verken audiopro eller xtz.men har hørt gale,å de er ganske kjedelige..lite futt
4/23/2006 1:43:41 PM #3 av 10
Postet av: Vector
Gale "bør" du velge bort ;) AudioPro og XTZ er bra saker. Har kun hørt AudioPro, men nå om dagen så skrytes det jo veldig om XTZ, vertfall de musikalsek subbene dems! Tror jeg ville tatt sjansen på XTZ!
Mvh Vector
4/23/2006 1:53:51 PM #4 av 10
men er det merkbar forskjell om jeg kjører sentern sammen med mine jamo? blir lydbildet feil da?
4/23/2006 10:35:30 PM #5 av 10
nei,i denne prisklassen mener jeg personlig at det ikke har så mye å si.etter min mening er det viktigere at en center er god enn at den er lik
4/23/2006 10:48:25 PM #6 av 10
Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre dette... Akkurat nå har jeg ikke så veldig mye penger, og jeg vil ha en bra reveiver ihvertfall. Da har jeg valgt å kjøpe Pioneer 915. Da er vel egentlig greia om hvordan jeg skal fordele resten av pengene på sub, senter og bakhøyttalere... La oss si at jeg har ca 3000,- til rådighet på disse tre tingene?? Noen som har forslag?

Jeg kan jo også kjøpe bare sub nå, også kjøpe resten seinere.. Eller sub og senter? Eller droppe sub'en? Tar imot det meste av forslag...
4/23/2006 11:53:58 PM #7 av 10
jeg hadde kjøpt center å bak nå,å kjøpt subben seinere
4/23/2006 11:55:53 PM #8 av 10
jeg hadde kjøpt center å bak nå,å kjøpt subben seinere
4/24/2006 1:33:34 AM #9 av 10
Fant receivern jeg skal kjøpe billig her i oslo... billigere enn fyndborsen, nå gjenstår det å se om de har flere igjen. Og da vurderer jeg heller å kjøpe tingene her i nærheten... Skal prøve å ta en tur til Hi-Fi klubben imorgen og titte på Dali Concept 1 og sentern i samme serie. Syntes det var en grei pris på dem. Og da har jeg mulighet til å utvide med Dali Concept 6 ved en senere anledning. Har jo hørt en del dårlig om sentern i denne serien, men rommet er så lite så jeg tror ikke jeg vil merke noe stor forskjell...
4/24/2006 6:12:52 PM #10 av 10
Var og hørte på Dali Concept 1 og sentern idag. Hørtes helt greit ut for meg... Er vel ikke noe flink til dette her.

Men jeg tror det blir XTZ WMT likevel, så lenge fyndbørsen klarer å levere kjapt. Har sent dem mail, og får se hva de svarer. Tror jeg heller vil kjøpe de dyreste høyttalerne til et "billig"-merke (XTZ), enn de billigste til et "kjent" merke (Dali)...

Skal reise utenlands for ca 3 måneder, så jeg vil ha dette før jeg drar. Klarer Fyndbørsen å levere så er jeg klar til å kjøpe.
Skriv et svar