Logo

Vedr laber salg av HD film

Skriv et svar
11/10/2007 10:26:00 PM #1 av 7
Postet av: alphadec
Kode: Merk alt
http://www.hjemmekino.no/guide/formatwar.aspx


Hvis noen er intressert i svaret på dette.

Det fins ikke spillere (jeg vil ha men får ikke kloa i en), ps3 ønsker jeg ikke som blu-ray spiller.

Jeg har kjøpt meg en film (blu-ray) mens jeg venter på spillern (som jeg nok må importere selv for her i norge er det jo ingen som tar inn Blu-ray spillere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/11/2007 12:22:49 AM #2 av 7
Postet av: Rune
Det avhenger nok litt hvor du bor i landet, men jeg vil tro de fleste kjedebutikker ikke gidder å ta inn hd formatene.

Samsung kommer nå med en relativ rimelig spiller som jeg tror kan være aktuell for en del. Det gjelder bare være obs på at den ikke støtter all Blu-Ray funksjonalitet. S300 er jo også relativt rimelig. Begge har kun BD Profil 1.0 støtte.

Teknisk sammenligning. Det er også link til nettbuikker som selger dem.
http://www.hjemmekino.no/database/compa ... DS=167,159
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/11/2007 6:01:59 PM #3 av 7
Altså har du kjøpt eller var det slik at du ikke fikk tak i?

Hvis du skal kjøpe, hvor mye har du tenkt å bruke på dette formålet?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/11/2007 6:36:25 PM #4 av 7
Postet av: Amadesus
Hvilken Blu-ray spiller er i dag den beste og mest fremtidsrettede mener du Rune? Ser at Elkjøp i Trondheim den siste uken nå har tatt inn litt Blu-ray filmer og til en god pris også 199,- the rock, con air osv. Dårlig med HD DVD titler da (typisk ettersom det er det jeg har). Spurte en som jobbet der angående nye HD DVD titler og han sa det så dårlig ut, mulig med Transformers, men Shrek3 var ikke sikkert ettersom de nordiske landene ikke hadde blitt enige seg imellom om en enkelt utgave, men det vil komme forskjellige utgaver i hvert land i norden og da gidder ikke Elkjøp og ta dette inn sa selgeren der.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/11/2007 7:16:54 PM #5 av 7
Postet av: Rune
For øyeblikket er det nok PS3 som er mest fremtidsrettet. I teorien kan kanskje denne oppgraderes til Profil 1.1 og Profil 2.0. Men ingenting er 100% sikkert. Foreløpig gir heller denne ikke ut HD lydformatene Dolby True HD og DTS HD Master Audio.

Samsung sin nye har i motsetning til S300 mulighet til å sende ut HD-lyd formatene. Jeg syns det selv er vanskelig. Jeg har litt problemer med å bruke mange tusen på en Blu-Ray spiller når jeg vet at jeg vil ha lyst på en ny når de første Profil 2.0 filmene kommer til våren.

Irriterende at de ikke klarer å lage fullstendige maskiner. Jeg har flere Blu-Ray filmer liggende som jeg ikke får sett........
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/11/2007 7:29:26 PM #6 av 7
Men kommer snart:
http://www.blu-ray.com/news/?id=584
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/11/2007 8:34:04 PM #7 av 7
Postet av: Rune
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Men kommer snart:
http://www.blu-ray.com/news/?id=584


Vet ikke. Det virket som Pioneer sin spiller fortsatt kun var 1.1. (Full Profile)

Full Blu-Ray støtte er etter min mening Profil 2.0. Det antydes derimot at PS3 kommer til å få denne oppgraderingen.

Når jeg snakket med Pioneer sin representant på Blu-Ray standen på IFA spurte jeg dem om oppgradering på profil når deres spillere. Han hevdet at det er tvilsomt at spillere vil bli oppgradert fra en profil til en annen hvis de ikke spesifikt var klargjort for dette. Han nevnte blant annet at lisensiering var et problem for slike oppdateringer. Blir spennende å se hva som virkelig skjer.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar