Logo

Trenger oppgradering av min "hjemmekino".

Skriv et svar
12/23/2007 11:50:32 PM #1 av 4
Postet av: prizma
Hei,

Nå har jeg lest endel guider og tråder igjennom tidene.

Jeg har nylig kjøpt meg en 32" flat tv fra Samsung; LE32R88BDX.



Jeg har ikke de største kravene, men ser en DVD i ny og ne - og ønsker å koble til min Mac til tven og anlegget.
- Da jeg hører endel på musikk.


Men nå trenger jeg ett hjemmekino anlegg, og jeg har vurdert endel merker.
Valget har falt på Samsung her også - Da slipper jeg unna med 1 fjernkontroll, noe som passer meg veldig bra!

Har kikket på dette anlegget fra Samsung; thx22r


Har fått med meg at subben kun har 100w, like mye som de andre høytalerene - er dette negativt?

Ellers matcher jo dette anlegget tven bedre:



Samsung HTTHX22R
Finner desverre ingen direktelink til dette på Samsung, og derav ingen info om anlegget..


Kan jeg få noen inspill på hvorfor/hvorfor ikke jeg burde kjøpe dette anlegget?
Det koster jevnt over 3000,- og har trådløse bakhøytalere - noe som passer meg veldig bra!

Tar imot all info med takk.


Mvh. Vemund Simensen



EDIT. Hva burde jeg bruke for å teste lyden med i butikken, og burde jeg teste den med fabrikkinstillinger?
Burde alle 5 høytalere testes, eller kun de i front?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/24/2007 12:43:32 AM #2 av 4
Postet av: Torja
Husk at trådløse høytalere må ha egen forsterker som må koble til strøm, så helt trådløst blir det aldri :wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/24/2007 12:50:57 AM #3 av 4
Postet av: prizma
Jepp, må kjøpe sånn "duppeditt" til å ha bakpå forsterkeren.
Men dette er jo det minste av mine problem..

kanskje du har svar på noe mer av det som står over også?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/24/2007 1:38:48 AM #4 av 4
Postet av: Zleepyme
[quote="prizma"] Alt kommer an på øret som hører. Vit at det er stooore begrensninger på anlegg i denne prisklassen Spesielt på musikk!

Vil anbefale å teste disse anleggene ut med for eksempel dvd filmen Transformers- Denne filmen gir deg en pekepinn på hvor bra suben takler lydtrykk i Dolby Digital.

Anbefales også å sjekke lyden i to kanaler dersom det også skal brukes til musikk? Den siste plata til Katie Melua er god til testing.

Ingen vits i å bli for opphengt i watt på slike anlegg, da det aldri er spesifisert rett.(Juksewatt) Hvis suben gir en fyldig og fin lyd på musikk, samtidig som den ikke skurrer å lager ulyder når man kjører fullt skuv på dvd film, så vil det være et anlegg som kan anbefales.

Det viktigste er at de tilfredstiller dine krav til musikk og filmopplevelse :wink:
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar