Logo

Tips til kobling,prosjektor, dvd, dekoder, reciever, xbox360

Skriv et svar
7/17/2006 1:42:08 AM #1 av 5
Postet av: sungam
Hei...

Er helt fersk på dette område...trenger derfor hjelp til best mulig tilkobling av dette utstyret:

Projektor Ptae900 (se link)http://www.pixmania.com/no/no/163874/art/panasonic/projektor-hd-ready-pt-ae9.html#fichetechnique

Dvd spiller dvp-ns76h (se link)http://www.sony.no/view/ShowProduct.action?product=DVP-NS76H&site=odw_no_NO&pageType=TechnicalSpecs&category=DVD+Player
Dekoder fra canal digital(en helt enkel og den billigste pakken(1 kr, har egetnlig bare scart mulighet)

Reciever ( en gammel reciever som ikke har annet enn analoge utganger ikke coaxial eller digital output...)

Xbox 360 (sjekk ut komplett.no)

Jeg har lest guidene som ligger på hjemmekino.no men de tar bare hensikt til 2 tilkoblinger avgangen...jeg skal også tilkoble lyden på alle systemene...

Det jeg har forstått er at dvd spilleren kobles via projektoren med en hdmi-kabel...(avstanden er over 5 meter og blir over 10 når den skal legges rundt veggen, blir kvaliteten dårligere jo lengre ledningen er?)

Recieveren skal kobles via dvd-spiller med 2 vanlige phono kabler(en rød og en hvit)

Men hvordan skal jeg koble dekoderen og xbox 360 til projektoren?
Jeg har bare de kablene som følgte med xbox360 når den ble kjøpt denne uka...

Skal dekoderen tilkobles via s-video?

Og xboxen kobles via komponent utgangene på projektoren(rød, grønn og blå kabler?)

Problemet mitt er hvordan jeg da får lyd til xboxen ...fordi jeg prøvde dettte men jeg fikk ikke lyd på xboxen...Og jeg tror at den hvite og røde kontakten fra xbox kabelen skal kobles til et sted men jeg vet ikke hvor?dessuten er avstanden på over 5 meter fra der recieveren er og projektoren er så hvordan får jeg lyd på dette innviklet systemet....

Jeg trenger virkelig gode tips...

takker for raske svar...

MVH Magnus!!! g_14130160_002.jpg g_14130160_002.jpg ( 5.2392578125 KB) Vist 2309 ganger
There is always one united!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/17/2006 9:39:26 AM #2 av 5
Postet av: arntos
Det du trenger er en receiver med digitale innganger samt video convertering. Da kan du kjøre alle kildene (både lyd og bilde) inn på receiveren også kjøre 1 bildekabel til projektor. Da HDMI eller component. Jeg har en AX2 fra pioneer som gjør susen på dette området.

Skal du beholde den receiveren du har hadde det vært greit med merke og modell eller et bilde av baksiden der koblingnene er.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/17/2006 2:49:55 PM #3 av 5
Postet av: sungam
Skal ikke kjøpe ny reciever nei...Trenger ikke digital lyd enda, vil bare ha vanlig lyd til xboxen...har ikke peiling hvilket merke og modell recieveren er pga at dette ikke er mitt anlegg men en jeg kjenner...
Jeg vet at recieveren har utallige utganger av de vanlige røde og hvite(analog)...en til cd, tv,etc...

Så det jeg tror er at jeg kobler til xboxen til projektoren via komonentutganene...den røde og hvite kabelen (som henger sammen med den gule) kobler jeg til recieveren...men recieveren er 5-7 meter unna projektoren...jeg trenger derfor en lang kabel av den hvite og røde(analog) som kan kobles (skjøtes) via den vanlige xb ox kabelen...Er dette mulig????
There is always one united!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/17/2006 4:02:52 PM #4 av 5
Postet av: Kim
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/15/2007 9:23:39 AM #5 av 5
Postet av: Jonte
Interessant tema.. :)
Jeg har samme "problemet"..

Da jeg har prosjektoren 5meter unna lerret / stereorack'n og er svært lite keen på å trekke opp 10 forskjellige ledninger fra PS2, DVD, HTPC, etc til prosjektoren..

Jeg har en Denon AVR 2802, og denne har muligheter for å koble til bildekabel på alle tilkoblinger, så da regner jeg med den har muligheten til å ta signalene ut av receiveren for så å sende dem til prosjektoren?

Noen som kan bekrefte at dette går? Jeg har ikke satt meg så altfor mye inn i denne receiveren, for jeg har aldri hatt slike utfordringer med den før.

Takk for svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar