Logo

Tilkoblingsproblem, over min fatteevne...

Skriv et svar
2/21/2007 10:13:26 PM #16 av 18
Postet av: Jack_is_back
"leiffig" skrev:Det var jo positivt at du fikk det til å virke igjen, men noen årsak har du jo ikke funnet, så det spørs vel om det varer..? Som jeg har nevnt tidligere hadde jeg jo lignende problem med HS-500, dette funker nå helt problemfritt etter at jeg fant ut at jeg hadde en lyssensor på lcd'en som måler lyset i rommet, etter at jeg koblet den ut var alt på G igjen. Har du noe sånt på Pioneer'en? Jeg prøvde også en ny Hdmi-kabel som første pri, og koblet også opp på component uten at det hadde noe å si.
Så det var tydelig at tv'en sendte ut et signal som forstyrret, det kan jo hende at den forstyrret fjernkontrollen til HS'en, det er jeg ikke sikker på.
Godt tips: hvis dere har en fjernkontroll som dere lurer på om virker, så film den med et mobilkamera eller videokamera eller lignende mens dere trykker på fjernkontrollen, da kan man faktisk SE det ifrarøde lyset på kameraet....


Hei igjen...jack_is_back :-)

Har hatt mailkontakt med Harman Neby og fikk dette svaret (etter å ha henvist til denne linken i min mail) :

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Kunde bør forsøke en annen plassering av HS500 i forhold til
plasma-skjermen.

Plasma-skjermer stråler ut IR-støy som kan gi problemer/forstyrrelser av
fjernkontrollsignaler. Nå var dette et større problem for noen år siden, men
avhengig av plassering av apparatene, reflekser i rommet og hvilket
frekvensspekter som brukes i fjernkontrollene, kan dette skape problemer når
apparatene står nærme hverandre. HS500 har også en separat IR-inngang som
eventuelt kan brukes ved alternative plasseringer eller eventuelt tilkobles
en plasma-sikker IR-mottaker.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Så jeg får se hva jeg kan få til.....ville det hjulpet på plassert en tykkt glass imellom...??
Uansett,så har den faktisk fungert bra nå i over en uke....så vi får bare se...:-)

Takk for råd og vink undervegs :-))
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/22/2007 5:16:14 PM #17 av 18
Postet av: leiffig
Jaså, Da har jo Harman/Neby kommet ett hakk lengere siden sist, de har tydeligvis blitt oppmerksom på problemet med forstyrrelser.
Det stemmer jo også at det finnes en inngang for ekstern IR på baksiden, synes vel egentlig at denne enheten burde ha vært levert med HS-500 når problemet er såpass utbredt, det er jo egentlig en bagatell, men når man sliter endel før man får stilt diagnosen, så er det plagsomt!
Fint å høre at det har fungert for deg i den siste tiden, lykke til videre! :D
cape
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/11/2007 8:43:01 PM #18 av 18
Postet av: Emmer
"leiffig" skrev:
"leiffig" skrev:
"Rune" skrev:Jeg har hørt om andre som opplever tilsvarende. Ofte kommer det av "stråling" fra TV apparatet som forstyrrer IR signalet slik at anlegget får problemer med å forstå. Prøv å sett de lengre ifra hverandre.


Du har et poeng her. Skulle jo ikke tro at det hang slik sammen, men HS-500 blir jo vanskelig å betjene når jeg slår på LCD'en, i tillegg har jeg en force paraboltuner som er blitt vanskeligere å betjene etter at jeg kjøpte lcd, jeg slo av tv'en, fant ut hvor "ytterkanten" av betjeningsområdet til fjernkontrollen befant seg, (hvor den virket helt fint) slo så på lcd'en igjen, og dermed slutta forcen sin fjernkontroll å funke.
Konklusjon: Tv'en MÅ jo forstyrre IR-signalene på en eller annen måte??


Nå tror jeg faktisk at jeg har funnet ut av ovennevnte problem!!
Samsung har en såkalt lyssensor på disse apparatene, de skal måle lysstyrken i rommet til enhver tid, og justere lysstyrken på skjermen utfra dette. Når jeg koblet ut denne funksjonen- vips, så fungerte alt plutselig som det skulle....


Har samme problem men en samsung lcd mot en sagem bakkenett dekoder (har også samme problem med grundig dekoder).
Slo av lyssensor etter å ha funnet dette innlegget. Det funket veldig bra i 20 min., for deretter å gå tilbake til de samme problemene med fjernstyring av sagem. Riktig nok er det litt bedre, men fortsatt må jeg trykk X antall ganger på fjernkontroll for å eksempelvis bytte kanal.
Ingen forskjell om jeg bruker HDMI, komp. eller scart..
Flere som har erfaringer medd dette ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar