Logo

Tilkobling til projektor

Skriv et svar
9/4/2006 7:52:19 AM #1 av 4
Postet av: Sceolan
Holder på å sjekke ut hvilken projektor jeg skal ha til min hjemmekino, og tipper nå mot en LG AN110. Tenkte først å komme under 10000,- for prosjektor, men den LG'en virker da veldig kjekk :-).

Men over til spørsmålet. Min DVD spiller har ikke HD utgang, Pioneer DV575, hvordan kobler jeg til denne når den bare har scart? Må jeg gå fra scart til komponentvideo? Skal begynne å trekke kabler inni vegg etterhvert, så jeg må finne ut hvilke kabler jeg trenger :-) (vet jeg kan legge inn et rør osv...)

Antar at jeg bør oppgradere dvd spiller? :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/4/2006 8:06:59 AM #2 av 4
Postet av: boly
Det enkleste er og legge hdmi med en gang. Kjøp deg en rimelig dvd spiller med hdmi.

Du skal sikkert som flere av oss etterhvert oppgradere til hd-dvd eller blue-ray, og da er det kjekt og ha den kabelen du trenger liggende klar for dette.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/4/2006 8:21:01 AM #3 av 4
Postet av: Sceolan
Ja, jeg kommer helt sikkert til å legge hdmi kabel, men er litt usikker på om jeg skal oppgradere til en dvd spiller med hdmi med en gang, eller om jeg skal kjøre "komponent" en stund, siden det hele blir litt dyrere enn forventet :-).

Hva må man ut med for en helt grei dvdspiller med hdmi utgang i så fall?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/7/2006 10:53:55 AM #4 av 4
Postet av: Bidd@
Nye Pioneer 696 med HDMI får helt ned til 1600 kr, dermed ikke noe å lure på ;) eller 490 som er litt rimeligere og finnes på lager hos både MPX og Netshop.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar