Logo

Takk for svar :-)

Skriv et svar
1/22/2006 2:59:04 PM #1 av 8
Postet av: jg
Har nå hengt opp høttalerne ca 40-50 cm over ørehøyde. Begge høyttalerne er plassert i hjørner og vender 45 grader utover. Lyden ble knallbra.

Det eneste jeg ikke er fornøy med så langt er bildekvaliteten. Hadde bedre bilde før når jeg brukte scart mellom DEV og TV. Har nå koblet Video kabel (gul RCA) fra DVD inn til receiver, og så samme type kabel fra receiver inn til TV. Er dette feil? I bruksanvisningen for receiver sto det at en skulle bruke coax kabel. Er dett en annen type kabel?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/22/2006 4:35:45 PM #2 av 8
Postet av: arntos
Dette er feil, composite gir langt dårligere bilde enn scart. Coax er for å overføre digital lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/22/2006 9:29:04 PM #3 av 8
Postet av: jg
Kan noen forklare hvordan jeg bør koble opp. Takknemlig for svar da jeg har brukt hele helgen for å få dette til.

Utstyret er:
Pioneer VSX-915 Receiver: har alle slags tenkelige innganger & utganger

TV (gammel Phillips): S-video, 2 scart, Video in & Audio(Gul, Rød, Hvit)

DVD (billig merke): Scart, Component (RGB), S-video, Video (gul), Coaxial, 5.1CH surround audio out.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/22/2006 10:21:11 PM #4 av 8
Postet av: arntos
DVD til TV med scart. Bruk AV1 da denne mest sannsyneligvis har RGB.
DVD til 915. Lyden kobler du der med en coax kabel. Da får du digital surround lyd.
Skal du ha lyd fra TV sendinger må du nok ha en scart som går over i 2 phono. Rød og og hvit som du setter på TV inn på 915. F.eks artikkel nummer 38-1610 hos clas ohlson. Denne setter du i AV2 på din TV, dersom denne sender signal ut. Gjør den ikke det må du bruke AV1 til lyd ut og AV2 til DVD.

Håper dette hjalp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/22/2006 10:42:51 PM #5 av 8
Postet av: jg
Jo takk, det hjalp. På min TV står det Ext 1 & Ext 2 det er vel det samme som AV1 og AV2 da? Tror begge scartene har samme type signal ut da det er et 'bilde' trykt i plasten på TV'n som er likt på begge 2.

Er det noen grunn tl at jeg ikke bare skal bruke rød & hvit phono ut fra TV (audio ut) til 915. Kabelen 38-1610 fra Clas Ohlson som du anbefaler har også en gul (video???) kontakt hva er denne til?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/23/2006 11:21:24 AM #6 av 8
Postet av: arntos
Har du audio ut på TV så bruker du en vanlig RCA kabel til 915. Rød og hvit. Tolket det du skrev i tidligere innlegg at du hadde bare audio in.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/23/2006 8:18:56 PM #7 av 8
Postet av: Draugen
Jeg brukte først Scart fra min Denon 1710 til min Sanyo tv. Dette ga langt dårligere bilde enn jeg hadde hatt fra min Euroline DVD-spiller!
Etter å ha lest på diverse nettsteder fant jeg ut at feilen måtte være macroblocking. Byttet til s-video og det ga langt bedre bilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/23/2006 10:45:33 PM #8 av 8
Postet av: Ken
Prøv å sett din Denon til RGB ut hvis din TV støtter det, da skal Scart gi bedre bilde en S-Video.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar