Logo

Surroundadapter?

Skriv et svar
11/28/2004 1:49:56 PM #1 av 4
Postet av: Tomcat
Vet noen om det finnes en omformer fra 3xminijack til digital/optisk? Det er til bruke mellom PC'n og hjemmekinoforsterkeren. Altså 1xminijack-front, 1xminjack-surround, 1xminijack-sub/center til digital eller optisk? Hadde vært en kjekk boks å ha. :?:
Move your mind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/28/2004 2:50:02 PM #2 av 4
Postet av: SpikeMan
Monster Kabler har en kategori med dette, men det er ingen produkter der ennå...

http://www.monstercable.com/europe/home ... cts_tm.asp
Hvis du går inn her på den linken, det er monstercables sted hvor de viser de, men det er ingen kabler der nå. Dette, etter hva jeg har sett, er dessverre bare snakk om en minijack, men kan alltids utvides, hold deg oppdatert på denne siden så kommer det kanskje mer etter hvert.. Forhåpentligvis...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/28/2004 2:56:37 PM #3 av 4
Postet av: Rune
Slik jeg forstår så ønsker du å gjøre om din analoge 5.1 surroundlyd til digital 5.1 lyd. Dette går ann men ikke inneform normale kostnadsrammer. Dette vil jo bli en Dolby Digital eller DTS koder.

Da forslår jeg heller at du kobler analogt hele veien til forsterkeren med 3 x minijack til phono eller bruker et lydkort som har denne kodingen innebyd. (kan gjøre om EAX lyd til Dolby Digital f.eks) Da vil du kunne gjøre optisk hele veien.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/29/2004 4:24:44 PM #4 av 4
Postet av: Tomcat
Takker, men forsterkeren min har bare 1xdigitalcoax, 1xoptisk og 2xstereo-phono inn. Og laptopen min har optisk som bare sender stereo ifølge produsenten, 3xminijack (surround) og hodetelefonutgang. Lyden blir best når jeg bruker hodetelefonutgangen. Den har S/PDIF, men den sender bare stereo som sagt. Er Xear-3D C-Media lydkort, i en ECS Elitegroup G900. Ser ut til at jeg må leve med stereo eller? Forsterkeren (Philips) omformer stereo til noe som skal være "surround" hvis jeg vil.
Move your mind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar