Logo

Sonefri Blu-Ray spiller til 1990

Skriv et svar
9/15/2008 11:50:41 AM #1 av 21
Coop OBS! selger fra og med i dag en sonefri Blu-Ray spiller fra Tecsonic til 1990;-

Mer informasjon finner dere her:
http://www.release.no/artikkel.asp?ID=5362
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/15/2008 5:41:32 PM #2 av 21
Postet av: kamelon
Noen som har hørt om det merket før eller?
Prøvte kjapt å google det, men fannt svært lite gitt..
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/15/2008 7:41:30 PM #3 av 21
Postet av: Torja
Et kinesisk billigmerke. Gjenstår å høre om kvaliteten. Sjekk kundeavisen til coop:
http://kundeaviser.inkognito.no/aviser/ ... index2.htm
Men release skriver at både coop og levrandøren tror spillere til 999,- kommer i 2009. Da vil poenget med å kjøpe en dvd spiller falle bort. Hvorfor kjøpe en billig dvd når du kan få en billig BD spiller som også kan spille dvd-er :?: :!:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/15/2008 8:02:28 PM #4 av 21
Postet av: kamelon
Men release skriver at både coop og levrandøren tror spillere til 999,- kommer i 2009. Da vil poenget med å kjøpe en dvd spiller falle bort. Hvorfor kjøpe en billig dvd når du kan få en billig BD spiller som også kan spille dvd-er


Tanken bak det er vertfall god :D
Jeg er også spennt på kvaliteten på denne.Stod vel ingenting der om at den støttet 24fps?
Var det Bomholt innpå her som fannt den cd(eller var det dvd?)-spilleren til 55000,- som hadde samme innmat som en til 2000,- eller noe sånnt?De er skumle disse kineserne :D

Ellers litt spesielt å finne en blu-ray spiller innimellom kjøtt og melk :D
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/16/2008 8:24:14 PM #5 av 21
Tanken bak det er vertfall god :D
Jeg er også spennt på kvaliteten på denne.Stod vel ingenting der om at den støttet 24fps?
D


På eksen står det 1080P/60hz
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/18/2008 10:33:30 AM #6 av 21
Postet av: kjelle
"Tommy(Actionchicken)" skrev:
Tanken bak det er vertfall god :D
Jeg er også spennt på kvaliteten på denne.Stod vel ingenting der om at den støttet 24fps?
D


På eksen står det 1080P/60hz[/qu

hehe ... det må være en kul tatoo ;)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/18/2008 10:55:31 AM #7 av 21
Postet av: pliokel
Jeg er også spennt på kvaliteten på denne.Stod vel ingenting der om at den støttet 24fps?

den støtter 24fps

Du har et valg i setup menyen. Film modus on eller off
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/21/2008 4:41:51 PM #8 av 21
Postet av: Rune
For å sette den i sone A skal oppsriften være

Spilleren er i utgangspunktet beregnet for Sone B Blu-Ray. For å endre til Sone A:
1. Åpne plateluken
2. Trykk 1,2 med nummer knappene på fjærnkontrollen for å endre til region A.
Displayet vil da vise "Done". Neste gang man slår den på skal den gå tilbake til Sone B
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/23/2008 7:07:54 PM #9 av 21
Noen av dere som har prøvd denne ennå?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/30/2008 11:01:59 AM #10 av 21
Postet av: teebee
da har dingz gjort en sammenligning av denne og Samsung BD-P2500
http://www.dingz.no/php/art.php?id=788306
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/30/2008 11:16:25 AM #11 av 21
Postet av: kjelle
elendig av dingz at de ikke har skrevet en døytt om ytelse på dvd... så de testene fra den nettsiden er jeg ganske så tvilende til.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/2/2008 7:11:23 AM #12 av 21
Postet av: EvenSteven
Noen som vet om Tecsonic kan internt dekode HD-lyd ?

I produktinformasjonen til Yamaha DSP-Z7 står det
"Da de fleste HD DVD og Blu-Ray spillere konverterer signalet om til LPCM har denne også støtte for dette, noe som sikrer full lydkvalitet selv om spilleren ikke sender ut Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio. LPCM signalet overføres via HDMI".

Jeg har ikke denne receiveren, men en eldre Yamaha. (RX-V2600) Og er derfor interessert i om tecsonic'en gjør det som "de fleste spillere gjør" (som beskrevet ovenfor)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/2/2008 12:53:30 PM #13 av 21
Postet av: Profiler
"EvenSteven" skrev:Noen som vet om Tecsonic kan internt dekode HD-lyd ?

I produktinformasjonen til Yamaha DSP-Z7 står det
"Da de fleste HD DVD og Blu-Ray spillere konverterer signalet om til LPCM har denne også støtte for dette, noe som sikrer full lydkvalitet selv om spilleren ikke sender ut Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio. LPCM signalet overføres via HDMI".

Jeg har ikke denne receiveren, men en eldre Yamaha. (RX-V2600) Og er derfor interessert i om tecsonic'en gjør det som "de fleste spillere gjør" (som beskrevet ovenfor)?


Hei Evensteven!

Desverre er informasjonen fra Lyd og Bilde noe misvisende i det de generaliserer for hva de forskjellige spillerene faktisk gjør når de "konverterer signalet til LPCM." Dersom du har en forsterker som har profil 1.1 på Hdmi vil den kunne støtte ukomprimert lyd som allerede er dekodet(LPCM) i BD spilleren og du vil virkelig få glede av høyoppløst lyd! Mens spillere som ikke har støtte for høyoppløst lyd kan allikevel sende ut en dekodet signal i Lpcm, men da sender de Dolby digital og DTS signal. Noen spillere kan dekode Dolby digital plus og Dolby Truehd dts-hr men uten støtte for dts hd ma slik at du ikke vil kunne få hd lyd fra disse formatene.
Tecsonicen ser ut til å ikke kunne dekode disse selv, men kan sende det ut for å få receiveren til å dekode det.
Håper dette hjelper litt :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/7/2008 8:43:26 PM #14 av 21
Postet av: EvenSteven
Men hva de filmene som har Ukomprimert PCM som valg blant lydsporene?

Har sakset dette fra Blu-Ray-guide her på siden: Det er obligatorisk for alle Blu-Ray spillere å støtte Multichannel PCM over HDMI til receiver/prosessor. Det er ikke alle receivere med HDMI som støtter Multichannel PCM.

Min receiver støtter LPCM eller MPCM, om du vil.
Men kan det være at denne spilleren også sender Ukomprimert PCM-spor som bitstream?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/7/2008 8:51:53 PM #15 av 21
"EvenSteven" skrev:Men hva de filmene som har Ukomprimert PCM som valg blant lydsporene?

Har sakset dette fra Blu-Ray-guide her på siden: Det er obligatorisk for alle Blu-Ray spillere å støtte Multichannel PCM over HDMI til receiver/prosessor. Det er ikke alle receivere med HDMI som støtter Multichannel PCM.


Dette vil si at det er obligatorisk at alle Blu-Ray spillere skal kunne sende MPCM over HDMI enten med intern behandling i spiller eller sende det ut som bitstream for ekstern behandling i reciver.

Det er ikke alle recivere med HDMI som støtter lyd i det hele tatt via HDMI, altså det er i mange tilfeller snakk om en ren videosvitsjingfunksjon.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar