Logo

Samsung PS64D8005 med cam kort fra Canal Digital

Skriv et svar
1/3/2012 8:23:56 PM #1 av 4
Postet av: srudit
Har problemer med flimring og hopping av lyden når jeg kjører Cam kort i tv`en på HD-kanaler på min Samsung ps64d8005. Prøvd med Dekoder fra Canal Digital som jeg har i loftstuen, og det fungerer til en vis grad, men bildet hopper litt når jeg kjører 1080 P 60hz på HD-kanaler, problemet forsvinner når jeg kjører 1080 i 50hz. Kan det være hdmi kabelen?

Fikk parabolen instalert 28. desember, og montøren sa det var meget bra signal her (100%), men ser på tv menyen at jeg har 69%. Fått beskjed av Canal Digital og kontakte forhandleren av Cam kortet(hifi-klubben Sarpsborg) og teste den der.

Noen som har vært borti problemet og vet ev. hva feil kan være??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2012 9:20:48 PM #2 av 4
Postet av: Rune
Nå er vel signalet 50Hz orginalt og da kan det kanskje hende at den har problemer med å konvertere. TV'en konverterer uansett til 1080p slik at hvis resultatet blir best med 1080i 50Hz så er det bare å ha den slik.

Når det gjelder direkte kort i tv ahr jeg ingen gode forslag. Jeg oppfatter det slik at det fungerer utmerket på standard kanaler?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2012 9:40:49 PM #3 av 4
Postet av: srudit
takk for svar. Det fungerer på vanlige kanaler ja... Ska ta det med til Hifi-klubben i morgen og høre med de.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2012 6:29:33 AM #4 av 4
Postet av: Jorn.Finnerud
når det gjelder signalstyrken så kan parabolen bli påvirket av vær. Etter den syke stormen i romjulen måtte jeg ut og justere opp min parabol på nytt.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar