Logo

samsung ht- txq120

Skriv et svar
6/10/2007 11:38:12 AM #1 av 25
Postet av: marve
Er veldig fersk når det gjelder hjemmekino og tv sjenerelt .
Vurderer å kjøpe samsungs nye ps42q97hdx og vill ha et hjemmkino annlegg til tvn.
Vurderer samsungs txq120 noen med erfariger ??????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/14/2007 9:47:23 AM #2 av 25
Postet av: lilevil
Drister meg til å svare, selv om jeg er en fersking på dette området jeg også. Jeg kjøpte Samsungs TXQ120 i forrige uke, sammen med tv'n Samsung LE-37M87BDX (liten stue så jeg vurderte at jeg trenger ikke større enn 37"). Jeg har bare fått sett Ringenes Herre - Ringens brorskap og et par SCI-episoder på anlegget, men må si meg fornøyd så langt. Lyden er i mine ører klar og presis og kampscenene i Ringens brorskap ble lett å leve seg inn i!

Å montere dette anlegget var veldig enkelt. Samsung leverer gode veiledninger :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/16/2007 5:14:00 PM #3 av 25
Postet av: marve
"lilevil" skrev:Drister meg til å svare, selv om jeg er en fersking på dette området jeg også. Jeg kjøpte Samsungs TXQ120 i forrige uke, sammen med tv'n Samsung LE-37M87BDX (liten stue så jeg vurderte at jeg trenger ikke større enn 37"). Jeg har bare fått sett Ringenes Herre - Ringens brorskap og et par SCI-episoder på anlegget, men må si meg fornøyd så langt. Lyden er i mine ører klar og presis og kampscenene i Ringens brorskap ble lett å leve seg inn i!

Å montere dette anlegget var veldig enkelt. Samsung leverer gode veiledninger :)


har køpt det nå ,men får ingen lyd BARE GJENOM TV .
sikkert noe galt med annlegget ,for jeg også synes det gikk lett å koble .ikke mye galt en kan gjøre der .
Det kan ikke være noen innsillinger på annlegget jeg har glemt vell ????.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/16/2007 5:50:30 PM #4 av 25
Postet av: Rune
Gjelder dette når du ser DVD eller er det når du ser TV?

Du må ha en lydkabel fra TV til anlegg hvis det er det siste.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/17/2007 11:01:29 AM #5 av 25
Postet av: marve
gjelder når jeg ser tv ,dvd,og cd får lyden kunn gjenom tvn .
Har hdmi kabel fra dvd spillern til tvn og en kabel fra dvdn til subw .
men får som sakt ingen lyd gjenom høytalerne bare lyd gjenom tvn .
Ikee så mye som litt summing en gang gjenom høytalerne ,må vell være noe galt med annlegget da vell ???????.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/17/2007 10:06:47 PM #6 av 25
Postet av: MindWaste
les instruksjonsboka en gang til, du finner nok svaret der...
enten har du glemt/kryssa noe kabler, eller så er det en bagatell instilling som skal til

EDIT: Prøv å sett HDMI AUDIO til "off" på anlegget, da får du lyd i høytalere. Hvis HDMI AUDIO står "on" sender anlegget lyden gjennom HDMI kabel til TV høytalere.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/18/2007 3:42:41 PM #7 av 25
Postet av: marve
har satt hdmi på off ,ingen lyd .
Og må man stille inn noe da ??????.Kommer i så fall dårlig fram i instuksjons boka .
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/18/2007 7:43:21 PM #8 av 25
Postet av: MindWaste
Sjekk følgende:

-at du har satt HDMI kabel i riktig port. Skal på HDMI OUT på dvd/hovedenhet til HDMI IN på tv'n

-at alle høytalerkabler/systemkabel sitter ordentlig og på rett plass

-at subwoofer har strøm og at den står på (det er vel der forsterker'n til alle høytalere sitter?)

-Trykk HDMI AUDIO SELECT-knappen på fjernkontrollen.
■ Denne veksler mellom <ON>(på) og <OFF>(av) på displayet.
• ON : Både video(bilde) og audio(lyd) signaler er sent over HDMI forbindelsekabelen, og lyden kommer kun ut gjennom fjernsynets høyttaler.
• OFF : Video(bilde) sendes kun gjennom HDMI-forbindelsekabelen, og audio(lyd) går kun ut via hjemmekino-høyttalerne.

Om ikke noe av dette hjelper, og du er sikker på at alt står på rett plass osv, bør du kanskje ta kontakt med Samsung support eller butikken der du kjøpte pakken...
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/19/2007 2:34:08 PM #9 av 25
Postet av: marve
har tatt kontakt med samsung og butikken jeg kjøpten i .
Var til og med nede å prøvde subw ,den funka ikke så alt er levert tilbake
Har fått nytt . :D .
Takk for all hjelp ,håper jeg slipper å spørre igjen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/17/2007 5:25:49 PM #10 av 25
Postet av: lilevil
Hei igjen. Har hatt dette hjemmekinoanlegget siden juni 07 og var storfornøyd med lyd og bilde (og design :wink: ), men har i det siste opplevd problemer med å spille av nyere dvd-plater. Bilde og lyd fryser ofte på nyere plater, og mitt aller siste kjøp, Spider-man 3, vil ikke anlegget spille av i det hele tatt (kommer til menyen, men så henger alt seg opp når jeg trykker Play movie). DVD'er av eldre dato har det ingen problemer med å spille av...

Er det noen som har opplevd lignende? Er dette firmwarerelatert? Noen her som har gjort firmwareoppdatering på TXQ120 som kan gi en steg for steg beskrivelse på hvordan, for på Samsungs supportsider stemmer ikke beskrivelsene overens med TXQ120 (som jeg har funnet iallefall) :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/13/2008 9:27:16 PM #11 av 25
Postet av: viper272
Jeg har en del problemer med DVD spilleren på TXQ120.

Den spytter ut DVD/CD platene rett på gulvet om man ikke står og tar de i mot. Eject motoren står og gr i 5-6 sekunder etter at platen er ute. Om man f.eks ser på TV med input fra parabol og en skal ejecte en plate blir lyden borte (lyd fra parabo via AUX) Det kan ikke være meningen at det skal være sånn?

Får ganske ofte meldingen "NO FILE" selv om det er DVD filmer som er kjøpt originale som er i spilleren.

Den er veldig sensitiv på riper i platene, DVD spilleren til 300kr fra Rimi er 10 ganger mindre sensitiv.

Visse DVD/CD plater lager noe voldsomt med lyd i spilleren, lyden overdøver lyden fra film/musikk om man ikke har den på så høyt. Det er alt fra originale plater til brente plater.

Jeg har oppgradert firmware til den siste som ligger på nettet 1.19n.

Andre som har vært borti dette med dette anlegget?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/14/2008 4:17:24 PM #12 av 25
Postet av: superthomas
Hei

Jeg har samsung ht- txq120 og er veldig fornøyd. Men når jeg ser HDFILMER/DVD med høy lyd og mye bass begynner de 2 bakhøytalere og dirre/knutre... Vanskelig å si om det er noe inni høytaleren som knutrer eller det bare er selve høytaleren som dirrer mot veggen. Jeg har hengt alle høytalerne opp på¨veggen. Noe tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/12/2008 6:28:16 PM #13 av 25
Postet av: desperados
JA! Jeg har samme problemet. Dvd spilleren til ht-txq120 er virkelig dårlig. Spilleren til 500 kroner er mye bedre. Anlegget er 2 måneder gammelt og jeg har begynt å oppleve problemer med dvd'er som er helt nye. Ingen finger merker - eller noe! Dvd'en er tatt rett ut fra coveret.

Anbefaler ikke dette anlegget som hjemmekino anlegg. De som har kåret dette anlegget til best-i-test er kjøpt og betalt!

Nå får vi se hva de sier på ekspert når jeg reklamerer på det. Det blir vel en ny huskestue. Det er kjøpt på bestbuy.no.

Will keep you posted.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/12/2008 10:45:10 PM #14 av 25
Postet av: viper272
Hei!

Leverte inn dvd spilleren på en samsung godkjent reperasjonsplass for snart 2 uker siden, har ikke hørt noe ennå... Skal stikke innom der neste uke og høre.

Jeg fikk byttet DVD spilleren i en ny en gang, for det var akkurat samme feilene på den når jeg fikk den ny, og når jeg fikk den nye etter å ha byttet var de samme feilene på den også.

Har hørt at flere har måttet sende de inn, og så bytter de DVD spilleren i annlegget. Men det er for dårlig når en betaler 10 000,- for et produkt!



"desperados" skrev:JA! Jeg har samme problemet. Dvd spilleren til ht-txq120 er virkelig dårlig. Spilleren til 500 kroner er mye bedre. Anlegget er 2 måneder gammelt og jeg har begynt å oppleve problemer med dvd'er som er helt nye. Ingen finger merker - eller noe! Dvd'en er tatt rett ut fra coveret.

Anbefaler ikke dette anlegget som hjemmekino anlegg. De som har kåret dette anlegget til best-i-test er kjøpt og betalt!

Nå får vi se hva de sier på ekspert når jeg reklamerer på det. Det blir vel en ny huskestue. Det er kjøpt på bestbuy.no.

Will keep you posted.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/6/2008 10:43:34 PM #15 av 25
Postet av: viper272
Når en ejecter en CD/DVD fra spilleren og en har lyd ut på høytalerne fra AUX f.eks (med andre ord kommer lyden fra annen kilde enn CD/DVD), så blir lyden borte. Er det andre som har samme problemet? Det kan ikke være meningen det skal være sånn?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar