Logo

rotel

Skriv et svar
6/28/2006 8:02:06 PM #1 av 2
Postet av: andysjefen
greia er at jeg har egentlig ikke no doktorgrad i lyd, men syns det er jævla fett allikevel. det hele begynte med at typen til muttern skulle kaste det gamle anlegget sitt fordi det var ødelagt og det syns jeg var noe harry ettersom blant ett par kjipe cdspillere stod en rotel - ra-960bx.. så jeg skrudd`n opp, bytta ett par sikringer og på 123 hadde jeg anskaffet meg en etter min mening morsom forsterker til 20 spenn. etter altfor mye moro bytta jegen helg her for litt siden til meg en rdv-1060 dvd spiller og begynte å bli skikkelig gira på hele greia.. så akkurat da tankene begynte å helle i retningen høyttalere møtte jeg veggen, jeg blåste forsterkern selvfølgelig! er ikke sikkert at det jeg ser på som ett høyst tilfredsstillende anlegg egentlig er no stas, men det betyr vel ikke så mye.. poenget er at jeg syns det hele er ufattelig trist ettersom da jeg kom hjem med nye sikringer i lomma og satt de i fikk gnist istedefor lyd.. som det sikkert snart kommer frem her i denne korte og greie forklaringen står det til dårlig til med herr ra-960bx. 2 ting jeg lurer på da, vil det være bare teit å prøve å få den reparert heller den å kjøpe en ny? (hvor reparerer de?) og hva slags høyttalere bør jeg velge når den tid kommer?


beklager den håpløse story`n her, men det skal vel gå ann å skjønne en sammenheng her håper jeg..
andysjefen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/28/2006 10:04:48 PM #2 av 2
Postet av: boly
Synd du var uheldig og blåse forsterkeren, men slikt skjer. Det var sikkert noe galt med den, selv om du fikk liv i den med nye sikkringer.

Det lønner seg ikke og reparere denne, da du får like kraftige forsterkere nye for en billig penge. Feks denne:http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Stereo/Forsterkere/NAD_C325BEE_Integrert_forsterker_Graa.htm

eller denne: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... _Soelv.htm

Den siste har skåret meget bra i tester og er en lekker rimelig sak, som som gir meget god lyd for pengene.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar