Tore Hund
Aktiv
E-post
Har anskaffet meg en QPV42HD, bruker denne med en Force 2055 (samme som 1189). Er bare Scartutgang på tuneren, og kjører denne rett inn på plasma-tv'n. Problemet er bare at bildet (bakgrunnen) blir så vannvittig hakkete når bakgrunnen beveger seg fort. Et fotballkamp er utmerket eksempel på dette. Spesiellet når gressbanen er delt opp i firkantede mønster legger man veldig godt merke til dette.
Er det pga scart/rgb som har dårlig kvalitet ?
Hvis noen vet hva som er årsaken så vil jeg veldig gjerne høre om det. Har også testet å kjøre signalet igjennom en DVDO iScan HD, men ikke noe bedre av den grunn. Må da bruke en Scart til s-video kabel, da iScan HD ikke har scart inngang. Fra DVD spiller med component kabler blir jo bildet veldig bra igjennon iScan HD.
Eller er det rett og slett Force tuneren som ikke leverer godt nok bilde på sin scart utgang ??
Blir bare litt frustrert når jeg ser hvor mye etterslep / hakking det blir med Force som signalkilde.
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Har hatt et par Force tunere og må bare si at jeg ikke har sett noen tuner med bedre bildekvalitet (bortsett fra HTDV). Fotballkamper er alltid et problem for TVèr generelt, det er stort sett kvaliteten på sendingen som avgjør, og jo større skjermen blir jo mer merkbart vil dette bli. Så tviler på at du får bedre bilde ved å bytte tuner, men jeg har ikke teste den TVèn du har så kanskje,,,,
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post