Logo

QPVision QPV42SDL - Noen erfaringer?

Skriv et svar
12/25/2004 4:11:11 PM #16 av 43
Postet av: turbo1979
Husker i 1992 da papa kjøpte ny ibm pc med 16mHz prosessor, den hadde 14" VGA skjerm. Høres jo litt antikk ut i dag, ikke sant?
Og den plasmaen dere snakker om har samme oppløsning! Jeg skjønner ikke vitsen med å kjøpe 42 tommer skjerm med "bare" VGA oppløsning. Og det at den takler 720p(1280x720) er jo så som så. Da viser den nøyaktig 2\3 av bildet.
Se link: http://www.cs.tut.fi/~leopold/Ld/ResolutionComparison/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/25/2004 6:12:20 PM #17 av 43
Postet av: Rune
Denne TV'n støtter ikke HDCP via DVI. Det vil si at man ikke kan bruke en spiller med DVI eller HDMI utgang på denne skjermen.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/26/2004 1:11:47 AM #18 av 43
Postet av: sax
Skjermen har ikke egen line-out for lyd nei. Den må hentes ut gjennom den ene scarten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/28/2004 9:49:43 PM #19 av 43
Postet av: Tranen
Kjøpte også denne skjermen, fikk den levert 23.des.
Har svært liten innsikt og lite ordforråd når det gjelder tekniske duppeditter, men jeg synes bildet er utrolig skuffende.
Det er et slags "flimmer" som går over skjermen hele tiden, særlig når det er mye bevegelse (og det er det jo _ganske_ ofte da) i tv-bildet. Kan det være noen innstillinger jeg har oversett? Er takknemlig for alle råd og vink.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2004 2:09:59 PM #20 av 43
Postet av: sax
Gjelder det TV, DVD eller begge deler?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2004 2:14:17 PM #21 av 43
Postet av: Tranen
TV. Sjekka den såvidt på en lånt DVD (har ikke DVD i huset nå, ny er på vei). Ser ut som det er mindre striper/flimmer på videoavspilling, det er derfor jeg ikke utelukker at det har noe med innstillinger å gjøre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2004 11:04:36 PM #22 av 43
Postet av: Marken007
"Tranen" skrev:Kjøpte også denne skjermen, fikk den levert 23.des.
Har svært liten innsikt og lite ordforråd når det gjelder tekniske duppeditter, men jeg synes bildet er utrolig skuffende.
Det er et slags "flimmer" som går over skjermen hele tiden, særlig når det er mye bevegelse (og det er det jo _ganske_ ofte da) i tv-bildet. Kan det være noen innstillinger jeg har oversett? Er takknemlig for alle råd og vink.

Tiper du bruker vanlig antenne inngangen på denne tv`n . Uansett hvilken skjerm du hadde kjøpt gjerne en til 100k så hadde ikke bildet blitt bra hvis du ikke har 100% signal.... alle detaljene kommer bedre frem på en stor skjerm, har nå hatt denne noen dager og kan ikke se de samme problemene som du har på din, men jeg tar signalene digitalt via en dekoder...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2004 11:11:52 PM #23 av 43
Postet av: Tranen
Riktig, bruker alminnelig tv-antenne. Men, dersom jeg anskaffer dekoder (noe jeg forståvidt har planer om, bare jeg får tak i en tv jeg blir fornøyd med) - vil ikke signalene komme fra akkurat samme antenneuttaket? Eller digitaliseres signalene via dekoderen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2004 11:32:51 PM #24 av 43
Postet av: Marken007
"Tranen" skrev:Riktig, bruker alminnelig tv-antenne. Men, dersom jeg anskaffer dekoder (noe jeg forståvidt har planer om, bare jeg får tak i en tv jeg blir fornøyd med) - vil ikke signalene komme fra akkurat samme antenneuttaket? Eller digitaliseres signalene via dekoderen?

Synes du skal skaffe deg en dekoder først før du finner "riktig tv" du sitter med en som egentlig fungerer veldig bra hvis du ikke er veeelig freak... hjemme hos meg har jeg kabeltv med så der signal uten dekoder ,skaffet meg en dekoder og alt ble nesten bra untatt spillling og kiosk tilbudene som canal digital tilbyr. Dette har ikke noe med tv`n å gjøre...
Har sett andre tver til rundt 20k uten at bildene på dem har vært bedere...
Hadde jeg bodd utenom kabeldeknig hadde parabaol vært det som hadde løst ditt problem...
Sett på en dvd film å se hvordan det er da og bildet på tv vil bli som det hvis du får et diditalt signal inn på din tv... bruk beste overføring fra dekoder til tv med kabler som koster noen hundre lapper..( bildet blir ikke bedre enn svakeate ledd) håper du blir fornøyd noe jeg har blitt med samme tv :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2005 6:33:09 PM #25 av 43
Postet av: Tranen
Var i den lokale tv-sjappa for å skaffe meg dekoder, men selgeren der avviste kontant at det kom til å skaffe meg bedre bilde, dersom feilen lå i svakt/dårlig signal fra kabelnettet. Derfor har jeg kontaktet kabel-tv-leverandøren, de kommer forhåpentligvis i løpet av uka og måler signalene her.... har jo 14 dagers returrett på tv'en, så jeg håper å få det avklart ganske kjapt :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2005 7:17:23 PM #26 av 43
Postet av: Marken007
"Tranen" skrev:Var i den lokale tv-sjappa for å skaffe meg dekoder, men selgeren der avviste kontant at det kom til å skaffe meg bedre bilde, dersom feilen lå i svakt/dårlig signal fra kabelnettet. Derfor har jeg kontaktet kabel-tv-leverandøren, de kommer forhåpentligvis i løpet av uka og måler signalene her.... har jo 14 dagers returrett på tv'en, så jeg håper å få det avklart ganske kjapt :-)

Synd å høre at noen r så bastante.....
testet nå med å bruke RF inngangen på denne tv`n å bildet ble ikke å sammenligne... Kvaliteten er veldig mye dårligere uten dekoder.. Her har jeg vært plaget med for dårlig signaler og har hatt folk fra kabelselskapet for å teste dette, skal ha et vist signalnivå inn på første kontakt på veggen. her justerte de forsterkeren i gata for å bedre det. Ble litt bedre, men først med dekoder fikk jeg bra bilde.... Mye snø og støy i bildet som ble borte.. :P
Har kun et råd å gi deg! Prøv en dekoder...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2005 7:19:28 PM #27 av 43
Postet av: Tranen
Takk for kjappe svar Marken, skal forhøre meg ang dette med kabelselskapet så snart de åpner på nyåret. Det som var litt morsomt var at kundesupporten dems (Smartcall) var veldig hyggelige, og at han jeg snakket med faktisk hadde hørt om andre med problemer med signalkvalitet (til plasma) i området - så det kan jo hende at problemet løses (også uten dekoder).

Godt nyttår :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2005 7:21:48 PM #28 av 43
Postet av: Kay
Dersom det er snakk om en dekoder for digitale sendinger så skal man jo normalt få mye bedre bilde enn ved å bruke gammel analoge sendinger.

Det er ingen gradering av kvalitet på digitale sendinger som bestemmes av kvaliteten på signalet i kabelnettet. Det er avsender av signalet som bestemmer kvaliteten (CanalDigital, Viasat etc.) Når det er digital så er det slik at enten virker det, eller så virker det ikke, og da får du ikke bilde.

På analoge sendinger har man graderinger der kvaliteten er avhengig av signalet.

Nå skal det sies at jeg er ikke super imponert over kvaliteten CanalDigital bruker på satelitt, om det er samme kvalitet de bruker i digitalt kabelnett vet jeg ikke.

Det blir som å sammenligne videokasetter mod dvd plater, en videokasett kan bli slitt og kvaliteten blir dårligere, en dvd kan bli slitt, men det vil bare resultere i at plata evt ikke virker, kvaliteten er den samme helt til det evt ikke virker lenger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2005 11:55:43 PM #29 av 43
Postet av: jogb
Hva sier du?
Kan man ikke koble en DVD-spiller med DVI til denne TV'en (som også har DVI)? Da lurer jeg på hvorfor TV'en har DVI-kontakt...

"Rune" skrev:Denne TV'n støtter ikke HDCP via DVI. Det vil si at man ikke kan bruke en spiller med DVI eller HDMI utgang på denne skjermen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2005 8:20:57 AM #30 av 43
Postet av: sax
Nå nylig fant en gruppe forskere på en ny maskin som de valgte å kalle Personal Computer. Har hørt rykter om at en del av disse skal ha DVI.

:lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar