Logo

Projektor til TV bruk? TV vs. Projektor.

Skriv et svar
7/13/2006 7:03:51 PM #1 av 9
Postet av: ouzogold
Noen som hvet om projektorer som er godt egnet til vanlig TV-titting. De jeg har sett på blir beskrevet som god på film og spill. Har ikke TV for øyeblikket og vurderer projektor istedenfor ny TV pga str. og pris. Er ganske langt fra sofa til skjermplassering, ca 6M. Noen som kan gi meg et hint?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/14/2006 6:00:19 AM #2 av 9
Postet av: Torja
Alle PJ er egnet til å se på tv med. Du må bare sende tv signalet via dvd opptaker eller video spiller. Lyskontroll, avstand til lerret og plasering av PJ er viktigere å tenke på. Fungerer den til film så funker den til tv. Hva vil du betale for den?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/14/2006 6:08:17 AM #3 av 9
Postet av: Torja
NB: har du tenkt til å kun se tv med den kan det være best å bare ha en tv. Det har vært andre som har kuttet ut tv og kun brukt pj men som angret i etter tid.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/14/2006 1:01:34 PM #4 av 9
Postet av: ouzogold
Tenkte å ligge ut rundt 15-20k. Den vil jo bli mest brukt til å se på TV, men film og PS2 vil den også bli brukt til. Avstanden til skjerm er 6m og det blir vel litt i det lengste laget for fks. for en 42" tv og ifølge tabellen som ligger her på nettsiden; http://hjemmekino.no/guide/tv_funksjoner.asp vil jo ikke en 70" være tilstrekkelig heller? Rommet den skal brukes blir jo stuen med store vinduer på ene veggen :? , men har persienner da. 8) Er ganske lyst i rommet....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/17/2006 5:10:06 PM #5 av 9
Postet av: Torja
Du kan sjekke her, husk dette valget er kun et eksempel;
http://www.projectorcentral.com/Hitachi ... or-pro.htm
Ellers så vist du tåler å se på DLP(Ingen RGB flimmer), så foreslår jeg min egen, har koblet til tv, denon dvd spiller og x-box. Fungere over forventning med alt. Husk at et helt lyst rom må dempes med persienner, gardiner osv så det blir litt mørkt. Sjekk projektorcentralen.com for hvilken PJ som passer deg, i forhold til kasteavstand, lerretstørrelse og sitteavstand til lerretet.
Lykke til :wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/17/2006 9:36:23 PM #6 av 9
Postet av: ouzogold
D skal jeg gjøre. Takk for hjelpen..:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/17/2006 9:40:53 PM #7 av 9
Postet av: Rune
Jeg har selv projektor i stuen og jeg mener at projektoren ikke kan erstattet TV apparatet til vanlig titting. Har sen stue med store vinduer + takvinduer som ikke kan blendes. Dette gjør at jeg må drøye all projektortitting til langt på kveldstid selv med sorte gardiner der det er mulig. (nå på sommeren).

Jeg ser alt av TV'serier som jeg følger med på på projektor, men da i opptak slik at jeg kan se det når det er mørkt. Det blir nok også flatskjerm i høst slik at jeg også kan se ting på dagtid når det er lyst med litt større bilde. Når man har 81" på 2.5 meters avstand så blir 32" med samme avstand fryktelig lite.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/17/2006 10:24:38 PM #8 av 9
Postet av: Torja
Sier meg enig på det meste her, ja. Tv til det mest vanlige som dagservyen, er best, så se serien o.l. via opptak, ved bhehov. Menvær sin lyst. 8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/7/2006 10:29:18 PM #9 av 9
Postet av: steinarl
For fotball-interesserte vil jeg påstå at prosjektor er perfekt..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar