Logo

Projektor Lampe

Skriv et svar
9/25/2006 1:30:59 PM #1 av 6
Postet av: ChristianO
Hei og god aften!

Jeg sitter her med en 3M MP7640i (http://www.projectorcentral.com/3M-MP7640i.htm)
Lampa er nå gått, og jeg må kjøpe en ny.
...Men jeg finner ikke noen selgere i Norge (og ja, jeg har søkt på internett og ringt de fleste) MEN, jeg finner bare i USA og der koster den 380$ ... Og etter mva, toll og frakt blir det ikke så billig lenger, så det jeg lurer på er om jeg kan faktisk bruke en annen lampe til et annet merke som funker? Eller om det finnes en hemmelig butikk her i Norge som selger det.

Takk på forhånd :)

Christian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/25/2006 2:03:27 PM #2 av 6
Postet av: boly
Rart hvis ikke disse kan hjelpe deg: http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/n ... Contact-3M
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/26/2006 7:37:49 PM #3 av 6
Postet av: ChristianO
Derja, noe jeg liker :) Skal sende de en melding, får håpe at de kan hjelpe oss, takk skal du ha!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/27/2006 10:30:14 AM #4 av 6
Postet av: runedalby
Jeg kan skaffe deg pære til den projektoren, prisen ligger på 4050,- inkl mva her til lands. Leverings tid ca 2 uker. Hvor i landet befinner du deg?
Rune D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/27/2006 4:36:35 PM #5 av 6
Postet av: ChristianO
Jeg befinner meg i Trondheim...
Men 4000 er jo sykt dyrt, kan jo faktisk bli billigere om jeg bestiller selv fra usa. Projectoren er jo billigere enn det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/29/2006 6:50:07 AM #6 av 6
Postet av: Erik N
Så tok lampen i min Optoma EzPro 731 kvelden. Sist jeg sjekket driftstiden var den på ca. 1200 timer. Overrasker meg at den har nådd 2000 timer, ikke hadde jeg fått noe forvarsel heller. Prosjektoren ble innkjøpt før fotball-EM 2004, og med 90% Tv-titting, er det kanskje ikke usannsynlig.

Da er det bare en ting å gjøre, kjøpe ny. Først prøver jeg å finne leverandøren jeg kjøpte prosjektoren av, Absolutt HiFi. Ser ut til at den butikken ikke eksisterer lenge. Det forundrer meg, den var ganske synlig i markedet og jeg har kjøpt mye av mitt utstyr der.

Deretter forsøker jeg leverandøren vi bruker på arbeidsplassen min, presentationdata.no. Noe jeg oppfatter som en ung kvinne, svarer i telefonen. Hun forteller raskt at de ikke har lamper til Optoma, men anbefaler meg å sjekke justlamps.com. Det gjør jeg, og ganske riktig, justlamps har ....bare lamper...stålamper, bordlamper ol. Var det bare en spøk? Jeg verdsetter den form for humor, men hun var kanskje litt vågal. Jeg sitter tross alt i en posisjon hvor jeg er med å vurderer innkjøp av prosjektorer etc.

Andre norske leverandører, som Ton Art AS og JBS AS svarer på min henvendelse. Prisen syns jeg likevel er noe stiv, henholdsvis 4350,- og 3589,- eks. mva. Med frakt og eventuelt oppkrav, vil totalprisen nærme seg 5000,-

Jeg sjekker også utenlandske leverandører, men de fleste, som f. eks. Amazon, leverer slikt utstyr bare innenlands.

I mine søk finner jeg etterhvert predata.no. De har webshop og den riktige lampen i sitt sortiment. Prisen er 3613,- inkl mva, jeg kan velge om jeg vil ha faktura i steden for oppkrav, så jeg bestemmer meg for å bestille. Jeg får raskt en bekreftelse på min bestilling via mail. Så blir det stille, etter 3 dager tar min tålmodighet slutt, vi snakker tross alt om en livsnødvendighet. Jeg ringer og etterlyser varen. Noe jeg oppfatter som en ung kvinne, svarer i telefonen. Hun sier hun ikke har så my greie på det, men tar i mot beskjed og skal formidle spørsmålet videre. Etter diverse telefonhenvendelser og lovnader om å bli ringt tilbake, gir jeg opp og kansellerer min bestilling. Predata anser jeg som 100% useriøs. Skygg unna.

Neste på listen av nettbutikker er buy-it.no. Der er det mulig å betale med kort. At de har en slik ordning anser jeg som en viss forsikring for seriøsitet. For sikkerhets skyld sender jeg en mail og spør om leveringstid. Jeg for ganske raskt tilbake svar om at det er ca. 2 uker. OK, jeg slår til og bestiller. Pris inkl frakt kr. 4065,-. Det kommer en mail tilbake med bekreftelse....og forventet leveringsdato 3. oktober. Dette er i begynnelsen av september. 2 uker ble altså til 4 uker.

3. oktober er neste uke. Etter mer en 2 mnd uten projektor, må jeg si jeg venter i spenning.

For dere som ennå ikke har kjøpt projektor:
Sørg for å få med reservelampe når dere kjøper projektor. Her må det være muligheter for å prute på prisen.

For dere som allerede har kjøpt projektor:
Bestill ny lampe så fort feriepengene kommer, om dere tør å vent så lenge da.
mvh
Erik N
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar