Logo

PHILIPS 52PFL9632D - KONGE-TV!

Skriv et svar
10/31/2007 12:57:09 PM #1 av 17
Postet av: Ken_Tucky
Har nylig investert i denne 52" lcd toppmodellen fra Philips, og vil anbefale den på det varmeste til de som vurderer full-HD flatskjerm i denne størrelsen.
Nydelig design på selve tv'en, og knallbra bilde med skikkelig god kontrast. Har tidligere sverget til plasma, men må si at denne lcd-tv'en virkelig gjør jobben med kontrast og farger.
Bildet på vanlig dvd ble utrolig bra, og på Blueray var det helt fantastisk. Den gjør også en veldig god jobb med digital tv, og analoge tv-signaler ble faktisk også akseptable.
Tv'en har også meget fine og oversiktlige menyer, 3 hdmi innganger (v1.3) og usb-tilkobling for minnebrikke. Plugga i min Kingston minnebrikke og spilte mp3 og så bilder direkte fra den. Kvaliteten på stillbildene var sinnsykt bra! Man kan også oppdatere programvaren i tv'en via minnebrikken. Jeg prøvde dette i går og det fungerte utmerket.

I tillegg har tv'en Ambilight, og det fungererer virkelig bra. Blir nydelig lys bak tv'en som skifter i takt med lyset i programmet/filmen man ser på.

Philips'en koster flesk, men kan virkelig anbefales!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/31/2007 10:21:42 PM #2 av 17
Postet av: ThomasH
Hvor mye er flesk?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/31/2007 10:26:57 PM #3 av 17
Billigste nettpris er litt over 30 Tusen
http://www.hardware.no/lanseringsguide/ ... ctId=81158
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/31/2007 10:50:01 PM #4 av 17
Postet av: Ken_Tucky
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Billigste nettpris er litt over 30 Tusen
http://www.hardware.no/lanseringsguide/ ... ctId=81158


Jeg kjøpte den hos MPX for 32 tusen. Hadde flaks, for like etterpå satte de prisen opp til 37.995 (av en eller annen grunn).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/31/2007 10:50:43 PM #5 av 17
Postet av: Ken_Tucky
"ThomasH" skrev:Hvor mye er flesk?


Hehe, flesk er 32 tusen. Ser nå at jeg glemte å skrive det i skryte-mailen :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/1/2007 12:23:09 PM #6 av 17
Postet av: Silver
Er den like bra i 42" versjonen???
Hva med refleksjoner i skjermen, fra rommet??
Har en veldig lys stue, med mye vinduer fra gulv til tak.
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/1/2007 12:38:30 PM #7 av 17
Postet av: Ken_Tucky
"Silver" skrev:Er den like bra i 42" versjonen???
Hva med refleksjoner i skjermen, fra rommet??
Har en veldig lys stue, med mye vinduer fra gulv til tak.


Har ikke sett 42" selv, men leste en engelsk test (husker ikke hvor) der den fikk veldig bra kritikk.

Når det gjelder refleksjoner så er det et ikke-eksisterende problem for meg, men jeg har tv'en nokså langt borte fra vinduene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/1/2007 2:43:12 PM #8 av 17
Postet av: teebee
hvilken ambilight har den? 1, 2, 3 eller surround. drømmer selv om den nye toppmodellen som slipper ut ambilight fra rammen framme også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/1/2007 6:11:34 PM #9 av 17
Postet av: ThomasH
Gratulerer med en fantastisk tv! *misunne* :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/2/2007 8:29:23 PM #10 av 17
Postet av: Ken_Tucky
"teebee" skrev:hvilken ambilight har den? 1, 2, 3 eller surround. drømmer selv om den nye toppmodellen som slipper ut ambilight fra rammen framme også.


Den har ikke Ambilight surround. Det er 2-kanalers ambilight, tror det er versjon 3. Det er ihvertfall den nye versjonen med led-lys.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/2/2007 8:31:33 PM #11 av 17
Postet av: Ken_Tucky
"ThomasH" skrev:Gratulerer med en fantastisk tv! *misunne* :roll:


Takk for det. Du får trøste deg med at jeg måtte ta den på avbetaling, så den blir i realiteten å koste en god del mer enn kjøpesummen :(
Får prøve å betale den ut så fort jeg klarer...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/4/2007 4:57:51 PM #12 av 17
Postet av: gorefeast
hmmm... Jeg som egentlig hadde bestemt meg for Sharp HD1.. :? Noen som vet om denne Philipsen har kommet til vanlige butikker? Slik som Expert, Lefdal o.s.v. Og til hvilken pris isåfall :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/4/2007 6:00:49 PM #13 av 17
Har sett 42" på Elkjøp og Lefdal. Den koster litt over 1000Kr mer på Elkjøp enn Lefdal. Du må nesten ringe din lokalbutikk om dem har produktet siden utvalget varierer fra butikk til butikk.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/4/2007 8:57:26 PM #14 av 17
Postet av: gorefeast
Ringe ja :P nei takk. Hater telefon kø :lol: Får vel heller ta meg en runde rundt i distriktet, og se om noen har den. Håpet bare att det var noen her som tilfeldigvis hadde sett 52 tommeren i en eller annen butikk, med grei pris. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/5/2007 4:51:12 PM #15 av 17
Postet av: Ken_Tucky
"Ken_Tucky" skrev:
"Silver" skrev:Er den like bra i 42" versjonen???
Hva med refleksjoner i skjermen, fra rommet??
Har en veldig lys stue, med mye vinduer fra gulv til tak.


Har ikke sett 42" selv, men leste en engelsk test (husker ikke hvor) der den fikk veldig bra kritikk.

Når det gjelder refleksjoner så er det et ikke-eksisterende problem for meg, men jeg har tv'en nokså langt borte fra vinduene.


Glemte å si at tv'en har lyssensor som korrigerer bildet etter lysnivå i rommet.
Det er også en meget bra og responsiv fjernkontroll til tv'en, og man slipper å peke rett på tv med den. Blir bare mer og mer fornøyd med Philips'en jeg. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar