Logo

PD Action mk II eller noe annet?

Skriv et svar
12/6/2004 9:47:12 PM #1 av 2
Postet av: Dagster
Hei

Jeg har en pen pott tilgjengelig for hjemmekino og lurer på om ikke PD Action mk II er tingen for meg. Hadde vært fint med noen kommentarer på dette fra dere som kjenner den.

Er hovedsaklig interessert i film, men den må kunne gjøre det meste, inkludert data. Det er også et poeng at dette er en fremtidsrettet løsning og at fotballkamper fra tuner blir presentert nogenlunde bra.

Jeg har et rom som er 5,20 m langt. Får mellom 4 og 4,50 i kasteavstand. Hadde tenkt å benytte et nedtrekkslerret.

Er litt bekymret for støy (takmonterer nok denne opp ned). Jeg kan ikke alltid drukne viftestøy i filmlyd (barn, kone, naboer etc.), men jeg kan dimme lys og kjøre i økonomimodus. Det skal visst hjelpe.

Jeg flyr endel simulator på PC. Prøvde dette på en Infocus ScreenPlay 4805, men det var umulig å lese instrumentene. Med oppløsningen på Action MII bør vel dette bli nogenlunde bra?

Jeg blir veldig takknemlig hvis noen har tid og lyst til å skrive noen ord.

:shock:
§:-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2004 8:18:06 AM #2 av 2
Postet av: Diablito
Hvis du er opptatt av støy bør du ta en titt på optoma H77 som er oppgitt til kun 23dB mot PD sine 28dB (men enkelte testere mener den er nærmere 30). Ellers samme oppløsning og 8-segments fargehjul mot PD sitt 7-segments. Lens-shift er også kjekt å ha!

Hvordan disse vil være med flight simulator aner jeg ikke...

Det var noen rapporter tidligere at de-interlaceren i H77 ikke var så bra, men det var feil på de første projektorene som ble levert i europa, og de som nå leveres har fått dette problemet fixet, og forskjellen til PD sin faroudja brikke skal være veldig små, så bør gjøre en brukbar jobb med signaler fra en satelitt tuner (vil ikke anbefale annet enn digital satelitt for bruk på projektor da alle feil i bildet blir kraftig forstørret).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar