Logo

PCM-Ukomprimert lyd

Skriv et svar
12/29/2008 4:45:52 PM #1 av 5
Postet av: Zleepyme
Har akkurat skaffet meg LG BD300 Blu-Ray spiller, og har følgende spørsmål
Hvorfor virker lyden lavere på PCM ukomprimert lyd, en på komprimert Dolby Digital? Har ikke testet så mye, men på Pirates of the Caribbean, så har du disse valgene: Uncompressed 5.1, eller Dolby Digital 5.1, men det ble liksom lavere lyd, og på reciveren(RXV3800) så står det PCM i displayet.
Anyone?:)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2008 5:08:25 PM #2 av 5
Postet av: Rune
Har selv merket dette. Mulig at de velger å ha lavere nivå for å kunne oppnå høyere dynamikk. Jeg har dog ikke sammenlighet på andre receivere enn min Yamaha slik at det kan jo bare være de forskjellige dekodingchippene i Yamaha som gir ut forskjellig nivå.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2008 6:22:07 PM #3 av 5
Dog hvordan de forskjellige lydsporene har blitt mikset. Jeg syntes at lyden fikk mye mer liv og dynamikk i seg når jeg skrudde over på MPCM kontra DD på disse filmene. OT: Gratulerer med ny BD-spiller! Det var søren meg på tide Zleepyme :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2008 6:30:40 PM #4 av 5
Postet av: Blueflame
Jeg har merket det samme. Jeg benytter meg foreløpig av PS3 sin bluray funksjon, så jeg får kun PCM tilsendt min Pioneer LX-60 receiver. Lydnivået er betydelig lavere enn ved DD/DTS eller stereo.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/31/2008 7:45:06 PM #5 av 5
Postet av: Zleepyme
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Dog hvordan de forskjellige lydsporene har blitt mikset. Jeg syntes at lyden fikk mye mer liv og dynamikk i seg når jeg skrudde over på MPCM kontra DD på disse filmene. OT: Gratulerer med ny BD-spiller! Det var søren meg på tide Zleepyme :wink:


Takk skal du ha!:) Ja, det var på tide i og med at alt annet var klargjort for HD i anlegget. Men Større tv ble prioritert! Å da va det ikke rom i økonomien for en BR spiller. Men i disse juletider er det jo gavekort en genial oppfinnelse;)
Så var det å begynne å hamstre Blu-ray filmer;)

Ha en flott nyttårsfeiring!:)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar