K1
Aktiv
E-post
Nettside
Har akkurat kjøpt optisk kabel til xboxen min men når jeg kobler den til forsterker så er det nada lyd.
Er det noen instillinger jeg må gjøre på forsterkeren for å få lyd?
Er helt grønn på slike ting. Har hatt forsterkeren i ca 1 uke så jeg trenger litt start hjelp
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Bøgge Bakken
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Jeg surra litt for å få lyd ut fra PC til forsterken men via optisk. Det jeg måtte kjøre var å velge hvilken optisk inngang jeg ville bruke på forsterkern og når dette var valgt kom lyden.
kertchu
Aktiv
E-post
Du bør sjekke MS dashboard, altså det originale fra Microsoft. Der kan man belge hvilket format lyden skal ha, optisk eller analog, i tillegg til evt. bytte mellom widescreen og fullscreen innstilling.
Stian
K1
Aktiv
E-post
Nettside
Jeg har ikke tilgang til ms dashboard nå, det sluttet å funke da jeg prøvde å installere xbox live. Viste ikke da at dette ikke funket på trimma xbox.
Er det kun i ms dashboard du kan velge lyd format?
kertchu
Aktiv
E-post
Såvidt jeg vet er dette den eneste plassen, ja. Du kan prøve se om du har det valget i XBMC. Har hørt rykter om at dette skal fungere i nyere versjoner av XBMC.
Ellers må du nok få fiksa MS Dashboard fra en evt. backup.
Stian
mariusm
Kunnskapsrik
E-post
gamleforsterkeren min støttet ikke digital-lyd fra xbox. den fikk jeg bytta.
enten så støtter ikke forsterkeren din det, eller så må du endre det i menyen, men den har du jo ikke tilgang på
Mvh
Marius
K1
Aktiv
E-post
Nettside
"mariusm" skrev:gamleforsterkeren min støttet ikke digital-lyd fra xbox. den fikk jeg bytta.
enten så støtter ikke forsterkeren din det, eller så må du endre det i menyen, men den har du jo ikke tilgang på
Jeg har jo utgang bak forsterkeren min så den bør jo støtte det??
Forsterkeren min er Marantz SR-4500
Er som sagt ikke helt stødig på slike ting, men jeg skal i alle fall sjekke xbmc når jeg får overført den. Sliter nemlig med å få kontakt med xboxen også men det er et anna innlegg her i forumet
mariusm
Kunnskapsrik
E-post
jeg også hadde optisk in på baksiden, men det va en slik dvd/receiver i ett.
har ikke hørt om slike prob. med din forsterker.
Mvh
Marius