Logo

Opptak og time-shift fra eksterne dekodere/tunere

Skriv et svar
5/14/2010 9:00:28 AM #1 av 4
Postet av: bjss
Hei!

Jeg har et problem. Ønsker meg en harddisk opptaker som både kan ta opp program fra ekstrene HD videokilder via HDMI (som f.eks. fra en digital satelitt mottaker) OG kan gi meg time-shift funksjonalitet (fortrinnsvis til USB minne og ikke til harddisk).

Dette er et produkt jeg ikke finner.
Det jeg har funnet til nå er DVD-opptakere som har f.eks. RGB/Scart inngang slik at de kan ta opp program i SD kvalitet. Men ingenting med HDMI inngang. Er det teknisk umulig med HDMI inngang pga copyright? Og hvorfor skal en harddisk mottaker for enhver pris ha DVD recorder innebygget....? Nettverkstilkobling eller USB er mer enn godt nok for å få ut data!

Og når det gjelder time-shift så finner jeg kun muligheter til å ta opp fra opptakerens innebygde tuner. Dvs. ingen mulighet for time-shift eller buffring av videosignal fra ekstern enhet. Og veldig få produkt som benytter USB i stedet for harddisk til dette.

Det kan da ikke være meingen at jeg skal kjøpe PVR/harddisk opptaker innebygget i "alle" dekodere/tunere?
Det må vel finnes en enkelt "boks" som kan gjøre dette for alt?

Noen som har tips til produkt?

Bjørn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2010 10:12:58 AM #2 av 4
Postet av: classic46
Svar: Kort og godt: nei.
Derfor finner du det ikke. Dette er pga av rettigheter. Du kan få ta opp så mye du bare vil på en PVR, men det du tar opp skal forbli på harddisken. Sånn er det bare.
Men har skjønt at mange vil ha tilgang til alt som blir dendt på TV....det er fremdeles bare 34 timer i døgnet
Men en HTPC kan nok få det til, men det er mange skjær i sjøen, og etter drt jeg har lest om problemer her og på andre forum så ville jeg ALDRI forsøkt meg på den varianten...men har du fritidsproblemer så er dette veien å gå...men du får ikke alle kanaler du vil f. eks i HD.
Panasonic TH-42PX800 plasma-HK AVR 460-Canton Movie 80 i 7.1-Viasat HD PVR-CD HD PVR X 2-Pioneer DV 600AV-Panasonic BD DMP 60
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2010 1:16:37 PM #3 av 4
Postet av: dvdjan
"classic46" skrev:
Men har skjønt at mange vil ha tilgang til alt som blir dendt på TV....det er fremdeles bare 34 timer i døgnet


:mrgreen: Ja det hadde vært noe :mrgreen:
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/17/2010 9:41:30 PM #4 av 4
Postet av: classic46
"dvdjan" skrev:
"classic46" skrev:
Men har skjønt at mange vil ha tilgang til alt som blir dendt på TV....det er fremdeles bare 34 timer i døgnet


:mrgreen: Ja det hadde vært noe :mrgreen:


En liten skriveleif der....:-))))
Panasonic TH-42PX800 plasma-HK AVR 460-Canton Movie 80 i 7.1-Viasat HD PVR-CD HD PVR X 2-Pioneer DV 600AV-Panasonic BD DMP 60
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar