Logo

Nye TV`er og bildekvaliteten

Skriv et svar
1/16/2005 11:24:14 PM #1 av 2
Postet av: henke35
Hei!
Skal ha ny tv og har kikket en del rundt. Drømmen er en 37 plasma, men også CRT er aktuelt. Har vurdert en rekke 32", både med 100 hz og 50.

Men det er en hake; Som sportsinteressert, og særlig fotball, har bildekvaliteten på mange av de jeg har sett på vært heller bedrøvelig. Og det selv om signalene kommer fra DVD (har en som jeg tar med meg, i tilfelle det ikke sendes fotball på en eller annen kanal). Gressteppe ser ut som filt, i tillegg kan bilde være hakkete. Det er også et problem når en går fra sol til skygge. Men heldigvis er den en stund siden jeg så hale på ballen.

Det kan likevel synes som om det er flest problemer med 100 hz tvene. Husker en gang jeg sammenlignet en dyr 50 hz fra Panasonic med to tre enda dyrere 100 hz (hvorav den ene var Panasonic. Den gang var jeg ikke i tvil om at 50 hz gav det klart best bilde for mitt bruk.

Spørsmålet er; er det så stor kvalitetsforskjell på prosessorene i TV at det kan være verdt å gå for en god 50 hz`er i stedet for en middels 100 hz?

Eller er det andre ting jeg bør legge vekt på.

Jeg har digital parabol som signalkilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/17/2005 9:35:05 AM #2 av 2
Postet av: turbo1979
Kjøp en god billderørs-tv fra phillips, de er bra. Jeg kjøpte første genrasjons digital naturel motion, og folk blir fremdeles lamslått av "nesten hd tv" kvaliteten. Knuser alt som er av plasma og LCD selvfølgelig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar