Logo

Ny TV til 10k - hjelp meg ut litt her..

Skriv et svar
1/1/2008 10:06:05 PM #1 av 4
Postet av: tomask
Hei!

Handlet en 37" Hannspree på impuls, en TV som faktisk ikke var så veldig ille mtp prisen, men ikke holder mål for meg.

Vi ser mest på vanlig TV, samt endel DVD og pittelitt spilling (Xbox 360). Jeg er veldig opptatt av at sort skal være sort og da har jeg vel egentlig plukket ut plasma som det jeg skal ha - med mindre det finnes en 37" LCD som virkelig har ekstremt bra bilde til 10k. (37" er maks størrelse vi kan ha, plassmessig).

Panasonic sin 37" har vel peket seg ut som det naturlige valget, men er det noe vits i å gå for den med digital tuner? Denne er vel ikke støttet i Norge og uansett må man vel ha en boks hvis man skal ha RiksTV og den store kanalpakka? Har forøvrig parabol nå..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2008 10:22:49 PM #2 av 4
Eneste forskjellen mellom Panasonic PX70 og PV70 er at PX har en innebyd digitaltuner, men denne får du ikke brukt da det er MPEG2, i Norge bruker vi MPEG4. Les mer om det du lurer på her:
viewtopic.php?t=%2010300

Du må ikke velge den store kanalpakken for å få Rikst-TV, du kan velge å kjøpe den kontant for 1500 og da slipper du månedsavgift, men du får kun 4 kanaler. Uansett så må du ha valgt enten Parabol, RiksTv eller kabel innen Mai (litt avhengig av hvor du bor) ellers får du svart skjerm.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2008 11:37:25 PM #3 av 4
Postet av: tomask
Det med rikstv/parabol/kabel var bare spørsmål ang. om digital tuner på TV'en, dvs at den varianten TV uten digital tuner er et bedre kjøp enn den med, men da vet jeg i hvertfall at det bare er tull å kjøpe den med. :)

Ingen gode 37" LCD i samme prisklasse jeg heller bør gå for? Har ikke sett de helt store forskjellene mellom Full-HD og "vanlig"-HD, vil vel tro 720 holder i massevis når jeg først oppgraderer til HD mottaker og HD-DVD/Blu-ray.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/2/2008 1:06:45 AM #4 av 4
Til ditt bruksområde ville jeg helt klart gått for Panasonicèn, hvis du vil ha ett godt alternativ som er LCD så er Toshiba 37X3030DG ett godt valg, men hvis du har lest gjennom linken jeg ga deg; så er dine fleste spørsmål besvart der.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar