Logo

Ny prosjektor (10-15000)

Skriv et svar
7/13/2006 11:13:34 PM #1 av 2
Postet av: steinarl
Nå har det seg sånn at jeg og en kompis har bestemt oss for å kjøpe prosjektorer. Kompisen min kjenner en som kjenner en som får rabatt på komplett (faktisk :))- så da blir det nok at vi handler der. Vi havner nok i prissjiktet 9000-14000, siden vi ønsker å få best mulig bilde til en overkommelig pris.
Vi har forholdsvis like interesser, så begge prosjektorene kommer i hovedsak til å bli brukt til det samme - mye fotballkamper, film, tv og litt data via s-video-utgangen.
Prosjektorene vi har sett på er disse:

Sanyo Projektor PLV-Z4 1000Ansi,7000:1,1280x720
Panasonic Projector PT-AE900E
LG Projektor AN110 16:9 1280 x 768, 1100 Ansi, 3000:1

Dette blir den første prosjektoren for oss begge, så vi har begrenset peiling på spessifikasjoner og slikt. Begge prosjektorene skal stå steder der lys ikke blir det største problemet, men for meg så er det viktigst at jeg får bra bilde når jeg ser på tv.

Hadde vært fint viss noen som har erfaring med noen av disse prosjektorene (eller andre alternativ) eller generellt har peiling på prosjektor kunne gitt oss noen råd. Jeg skal og gå til innkjøp av oppheng og lerret. Dette bør ikke bli for dyrt. Tenker litt på grått lerret, men vet ikke hvor nødvendig det er.
Noen som mener noe om dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/14/2006 6:28:31 AM #2 av 2
Postet av: Torja
Se tråden om LG 110. Fungerer meget godt på alle punktene. Men sjekk ut om du er følsom for rgb flimmer før du går til anskafelse av DLP projektor.
Grått lerret er bra for bedret sortnivå men hvit fungerer også bra, da dagslys sener får ekstra punsj. Men det er mange meninger om dette. Hoved regel er vel at hvis dårlig lyskontroll i rommet gå for grått. Se forøvrig guiden om projektor og lerret her på hjemmekino.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar