Logo

Ny Projektor, helst under 10 000kr

Skriv et svar
12/26/2005 6:14:52 PM #1 av 7
Postet av: bla bla
Hei.

Jeg er på utkikk etter en projektor som jeg har tenkt å erstatte en TV. Da til å se film, fotballkamper, og kanskje noen vanlige TV programmer. Planen er å koble opp (med DVI?) PC og bruke den som et Media Center.

Har ingen efaringer med projektor fra før av, men etter det jeg har lest er vel en DLP projektor det beste for mitt bruk?

Når det gjelder plassering av den, er jeg litt usikker. Den kan henge i taket, men siden far i huset ikke er så veldig begeistrert for den idè'en så lurer jeg på hvordan det er å sette den på skrå?

Avstanden fra vegg/lerret er på ca 2-3m.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/26/2005 11:01:38 PM #2 av 7
Postet av: Bidd@
velkommen til forumet.

Å erstatte en TV helt med pj er neppe en god løsning, flere har prøvd men uten særlig hell. 2 forhold: 1) til film så er det ønskelig at pj'n klarer å vise sort og derfor er høy lystyrke en bakdel. 2) til sport og spill på dagtid er det et problem at du bør ha høy lystyrke for å få sett noe som helst.

Mulig at Epson TW600 er beste løsning da den har flere lystyrker som det kan velges blandt.

Kan du forklare bedre hva du mener med skrått?
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/27/2005 2:47:40 PM #3 av 7
Postet av: bla bla
I rommet det er snakk om, er det mulig å få det nesten helt mørkt. Da det er kun et vindu, med persienner, og lite sol.

Med skrå mener jeg at projektoren ikke står driekte mot lerretet, men at det er mulighet for å sette den på siden. Skjønner?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/27/2005 3:34:32 PM #4 av 7
Postet av: Bidd@
Får å ha den litt til siden for bilde må du ha en pj med lens-shift, men vær klar over at du ikke får full sideforskyvning samtidig som du ønsker forskyvning opp/ned. Side forskyvning til siden er ofte begrenset til halve bildestørrelsen, mens opp ned kan være hele bilde fra linsesentrum fra topp til bunn av bilde. Fremdeles TW600 som forslag, den har lens-shift.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/27/2005 6:28:12 PM #5 av 7
Postet av: bla bla
Hvordan er AE900 i forhold til TW600?

Og lerret? Er det best å kjøpe et eget, eller bare ha en grå/hvit malt vegg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/27/2005 8:20:48 PM #6 av 7
Postet av: Bidd@
TW600 gir deg mest for pengene nå. Velg rammelerret hvis du kan gir deg helt klart beste bilde.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/27/2005 9:54:11 PM #7 av 7
Postet av: Rune
TW600 kom en del bedre ut i test en 900. Når den i tilegg er billigere så gjør det den til et kjempekjøp.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar