Logo

Ny Pioneer blue ray spillere

Skriv et svar
6/27/2009 8:59:04 AM #1 av 18
Postet av: ziik
Nå har jeg trippet og ventet i "ørten" uker her.... Er det noen som vet når disse kommer i butikken????
Kan man få bestillet den på nett kanskje?
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/28/2009 8:34:43 AM #2 av 18
Postet av: Jorn.Finnerud
Hvilke modeller tenker du på? 320, 120 eller 52?
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/28/2009 9:05:16 AM #3 av 18
Postet av: ziik
Heisann, siden jeg ikke vet hverken pris el prisforskjell på dem så er det litt vanskelig å svare på. Jeg regner med at alle er bedre enn den gammle 51 og 71 uansett?
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/28/2009 7:19:04 PM #4 av 18
Postet av: Jorn.Finnerud
Det er det nok ingen automatikk i, men jeg vil nok tro at 52 er bedre enn 51 og kanskje på høyde med 71. i tillegg har jo alle de nye spillerne profile 2.0.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/4/2009 12:56:33 PM #5 av 18
Postet av: ziik
Var innom expert i dag. 120 kommer på ca 2500. 320 ca 4000.-. noen som vet om Pioneer har fått de på lager? De på Expert sa at Pioneer kjører ut varer 1 gang i mnd. Hvis de er hos Pioneer så kommer de på Juli leveringen ellers så er det 3 dagers bestilling på de. Skal ringe Pioneer på mandag og høre om de har kommet:) Spennede, blir ihvertfall 320 på meg:D
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/4/2009 3:23:14 PM #6 av 18
Postet av: Torja
"ziik" skrev:Var innom expert i dag. 120 kommer på ca 2500. 320 ca 4000.-. noen som vet om Pioneer har fått de på lager? De på Expert sa at Pioneer kjører ut varer 1 gang i mnd. Hvis de er hos Pioneer så kommer de på Juli leveringen ellers så er det 3 dagers bestilling på de. Skal ringe Pioneer på mandag og høre om de har kommet:) Spennede, blir ihvertfall 320 på meg:D

Spennende med Pioneeer sine spillere. Kommer jo stort sett godt ut i tester og brukeromtaler. Gi tilbakemelding hva du syns selv når du får tak i en spiller?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/4/2009 4:35:14 PM #7 av 18
Postet av: ziik
"Torja" skrev:
"ziik" skrev:Var innom expert i dag. 120 kommer på ca 2500. 320 ca 4000.-. noen som vet om Pioneer har fått de på lager? De på Expert sa at Pioneer kjører ut varer 1 gang i mnd. Hvis de er hos Pioneer så kommer de på Juli leveringen ellers så er det 3 dagers bestilling på de. Skal ringe Pioneer på mandag og høre om de har kommet:) Spennede, blir ihvertfall 320 på meg:D

Spennende med Pioneeer sine spillere. Kommer jo stort sett godt ut i tester og brukeromtaler. Gi tilbakemelding hva du syns selv når du får tak i en spiller?



Det skal jeg Torja. Har ikke noe å sammenligne med men jeg skal prøv eså godt jeg kan:) Har du en link til noen som har kalibrert 5090 via en blue ray spiller hadde jo det vært helt toppers:)))
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/4/2009 5:50:21 PM #8 av 18
Postet av: Torja
Kan du ikke kalibrere selv ved hjelp av DVD HD Basics
http://www.amazon.com/Digital-Video-Ess ... B000V6LST0
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/7/2009 10:13:29 AM #9 av 18
Postet av: ziik
Ringte Pionner nå og 320 er på lager i Norge:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Veiledene pris: 4500.-
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/7/2009 10:39:15 AM #10 av 18
Postet av: ziik
Og der var den bestillt:))) 4000.- hos expert i moss, kommer torsdags morgen:))))))))))))))))))))))))))))))
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/7/2009 12:25:39 PM #11 av 18
Postet av: ziik
Oi som ejg gleder meg, har Lost sesong 4 allerede liggende på blueray:))) Nå håper jeg virkelig at Kuroen min viser et knall bilde:))))
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/7/2009 6:35:51 PM #12 av 18
Postet av: ovegeir
Jeg har BDP-320. Oppgraderte fra PS3 og er veldig fornøyd. Man har forhånsdefinerte bildemoduser for type skjerm (egen for pioneer plasma), Jeg har selv en Pioneer Kuro 5080 og opplever mye bedre sortnivå, farger og ikke minst skarpere detaljer i bildet sammenlignet med PS3. Spilleren har vifte, så den er ikke helt lydløs, men støyer mye mindre enn PS3. Eneste minuset er at oppstartstiden er fortsatt ganske treeg. Men det kan jeg leve med, så lenge den leverer strålende bilde og lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/10/2009 9:01:20 AM #13 av 18
Postet av: ziik
Fikk den i går. 3999.- på expert i moss, De har to stk igjen hvis noen andre vil ha:)
Fikk ikke barkoversveis av bildekvaliteten så enten var min ny pioneer dvd spiller meget bra eller så er blu ray oppskrytt:) For all del, det var et bra bilde men tror nok forventingen mine var større. Nå har jeg heller ikke kalibrert tv`n opp mot 320èn ennå.
Så forresten på Troy i går kveld.
Noen som har kalibrert 5090 opp mot pioneer blu ray spiller og som har verdiene de kom frem til?
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/27/2009 8:03:30 AM #14 av 18
Postet av: kamelon
Hei!
Har ikke kalibrert min opp mot pio bd-spiller. Men du kan prøve denne innstillingen(passer kanskje ikke for alle..):

Standard Mode(stort sett ubrukelig allikevel, greit å "ødelegge" denne fabrikkstillingen).

Contrast 40
Brightness -4
Colour -9
Tint 0
Sharpness -15

PRO ADJUST

PURE CINEMA
Fim Mode Standard/Off.(advanced for bd)
TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE Low(prøv deg litt fram her, mulig du liker off bedre. Gir litt "kunstig" skarphet.)
BLACL LEVEL OFF
ACL OFF
Enhancer Mode 1
Gamma 1


COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual(hold enter i 3 sekund)

Red High 0
Green High 0
Blue High -17
Red Low -1
Green Low 0
Blue Low +2

CTI OFF

Colour Management

Red 0
Yellow 0
Green 0
Cyan 0
Blue 0
Magenta 0

Colour Space 1
Noise Reduction All Off

Fannt disse innstillingene på avs forum og ser knallbra ut hos meg vertfall. :smile:
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/29/2009 12:53:31 PM #15 av 18
Postet av: Dagi25
Er det mulig å gjøre disse nye Pioneer spillerne sonefri? Tenker da fortrinnsvis på BDP-320 modellen.
Ser av Ebay at BDP-320 selges til 300 USD = 1860 KR, men da selvfølgelig som sone A.
Utrolig urettferdig at amerikanerne alltid skal få kjøpe slik så vanvittig billig....

Er det mulig å gjøre denne sonefri vil jeg nemlig kunne anskaffe denne til 1860 + ca 500 i frakt, og ha en slik spiller til 2360 Kr :biggrin: Og det fullt lovlig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar