Logo

Ny 42" Plasma - noen anbefalinger?

Skriv et svar
3/20/2005 4:17:57 PM #1 av 12
Postet av: Geir
Prismessig max 30.000

Ellers åpen for tips og råd fra dere. Hva bør jeg kjøpe og gjerne med en begrunnelse. Skal koples til digitalt kabeltv og DVD spiller.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/20/2005 4:30:11 PM #2 av 12
Postet av: Rune
Hvis kjøpet kan drøyes noen måneder (mai) så ville jeg ventet og sett hva prisen på Panasonic TH-42PV500 kommer til å bli. Veil er 40k, men jeg tror nok at den vil bli solgt helt ned mot 30k av kjedene.

Uten å ha sett denne så tipper jeg den vil få markedets beste bilde av 42" plasma. Den er også HD-ready med HDMI inngang som gjør at den er fremtidsrettet.

En annen TV er LG sin PX12x modell. Denne er også HD-ready, men ikke like god forgegjengivelse som Pansonic antar jeg. LG'n har fått mye skryt av andre som eier den på forumet.

Sammenligning av de som jeg ville vurdert:
http://www.hjemmekino.no/database/compa ... S=82,80,99
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/20/2005 4:35:52 PM #3 av 12
Postet av: Geir
Takk for svar. Klart jeg kan vente til i mai, hadde ikke tenkt å kjøpe den før jeg var sikker på hvilken jeg skal gå for.

Deal selger en Panasonic TH-42PA30 for 29.000 men den har ikke HDMI inngang. Denne har jeg i alle fall siklet litt på, men er det noen som har erfaring med den? Er litt redd for å ende opp med å betale for merket..

http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=3995 ... c=yes#spec
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/20/2005 4:37:38 PM #4 av 12
Postet av: Rune
Det er en kjempeflott TV og kanskje den beste til ren TV titting for øyeblikket på markdet. Selges til 26.995 på Elkjøp (iallfall her i byen)

Største ulempen er at den ikke støtter HDTV og ikke har digital inngang (HDMI/DVI)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/20/2005 5:37:05 PM #5 av 12
Postet av: Geir
Men når vil HDTV være ferdig utbygd for bakkenettet vårt? Og innen 2009 er jeg redd for at det er noe nytt på markedet som frister mer. Teknologien har ingen grenser bare man gir den tid ikke sant..

Jeg skal sjekke de LG modellene du refererte til over her også.

I utgangspunktet skulle jeg ha meg projektor men etter å ha målt stuen min flere ganger kommer jeg fram til at det beste for meg er en stor plasma. Leiligheten min er ikke egnet for projektor med tanke på plassering og lysforhold.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/20/2005 5:53:51 PM #6 av 12
Postet av: Rune
HDTV vil nok ikke komme i bakknettet før at det gamle analog nettet er avslått slik at det blir frekvenser ledig. Dette vil ikke skje før tidligst 2010 tipper jeg.

Men det vil derimot bli tilgjengelig fra Blu-Ray / HD-DVD i løpet av 2006 og fra Paraobol allerede fra høsten av. (canal Digial starter opp en kanal) I tillegg kommer fra PC. Total Recal er første DVD utgivelsen med HDTV format. Denne kommer i april og må spilles av på PC.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/20/2005 8:42:53 PM #7 av 12
Postet av: orso
Enig med Rune. Vent til Panasonic TH-42PV500 kommer på markedet. Tipper også det vil bli den beste plasmaen til den prisen. Ellers så kan du vurdere Lg og Hitachi. Disse er begge veldig bra, men selv venter jeg til Panasonic kommer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/21/2005 9:33:43 AM #8 av 12
Postet av: Schumacher
Har nettopp kjøpt en LG RZ42PY10x.35 tusen på Hifi-klubben.HD-ready med DVI-inngang.10 av 10 mulige på score i Lyd og Bilde både på bildekvalitet og vedi mot pris.Snakket med Darren Warig i L&B og han anbefalte denne.Legg i 5 tusen mer idag og løp å kjøp.......
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/21/2005 1:46:34 PM #9 av 12
Postet av: Geir
Schumi, har du en produktlink til den?

Er dette 35k for bare skjermen så kommer fot og tuner i tillegg, eller er alt inkludert i denne prisen?

Bruker LG samme panelene som NEC eller er jeg på villspor her?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/22/2005 7:34:32 AM #10 av 12
Postet av: Schumacher
Bare gå inn på Hifiklubben.no og gå inn på seksjon Bilde,deretter Plasma TV.Da finner du TV,en helt nederst i rubrikken.(hadde problemer med å få lagt ut linken her)...
Tv,en leveres med en svært eksklusiv fot av metall og intern tuner med 99 kanaler.Veggfest er ikke med......
Den har 3 scart,component,DVI,S-video,kompositt,pc innganger,you name it....Så De utrolige her om kvelden.....Jækla bra bilde...!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/22/2005 1:38:44 PM #11 av 12
Postet av: orso
Denne plasmaen er utvilsomt bra billedmessig, men hva med lipsync problemene som nevnes av flere på forumet? Er litt skeptisk til koreansk teknologi. Ville holdt meg til Panasonic eller Hitachi.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/22/2005 2:25:49 PM #12 av 12
Postet av: sax
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar