Logo

Messe i Horten

Skriv et svar
9/10/2008 9:30:48 PM #1 av 41
Postet av: Typhoon7
Noen som har planer om å besøke messen i Horten?
Se http://www.hifimessen.no for blant annet oversikt over utstillere.

Planen er å ta en tur en av dagene, men har ikke helt bestemt meg for hvilken dag ennå. Horten er jo ikke lange turen fra hovedstadsområdet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/11/2008 10:49:30 AM #2 av 41
Postet av: orso
Har ikke bestemt meg 100%, men stor sjanse for at jeg skal. Blir i så fall min første Hifi Messe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/11/2008 11:14:10 AM #3 av 41
Postet av: roarbakken
Jeg satser på å ta en tur til Horten den første dagen. Har ingen planer om å kjøpe noe, går for tiden bare å venter på at Pioneers BDP-LX71 skal lanseres! Men det kan jo hende at man blir fristet(!) Er på jakt etter et nytt møbel til TV og hjemmekinoutstyret. Fronten bør helst være med glassdører for å holde minstemann unna anlegget. Noen av utstillerne har kanskje noe slikt i produktutvalget sitt, eller i det minste kontakter på dette.
Pioneer PDP-LX5090H / Pioneer BDP-LX71 / Panasonic BDP-80 / Yamaha RX-V1800 / Tannoy Sensys DC1, DC2, DCC høyttalere / REL Quake Subwoofer /Get HD-pvr/ MonsterCable 2xM1000HD + 2x400hdmi // Hjemmekino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=93
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/11/2008 11:39:21 AM #4 av 41
Postet av: orso
Stereo er det mest interessante for min del, men Kringlyd sitt anlegg nr. 2 med B&W ser unektelig morsomt ut.

I år kan du oppleve kringlyd i både Frisørsalongen og Andre 2.

Utstyr som vi skal benytte i Frisørsalongen:
- Swans F2.2 fronthøyttaler
- Swans 2.3C senterhøyttaler
- Swans 2.3R bakkanaler
- SVS PC-Ultra
-

Utstyr som vi skal benytte i Andre 2:
- B&W 801D fronthøyttaler
- B&W HTM1D senterhøyttaler
- B&W 802D bakkanaler
- SVS PC-Ultra
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/11/2008 12:17:34 PM #5 av 41
Postet av: Typhoon7
"bomholt" skrev:Har ikke bestemt meg 100%, men stor sjanse for at jeg skal. Blir i så fall min første Hifi Messe.


Tar du turen helt fra Bergen?

Ellers enig i at stereo er det mest interessante, og da spesielt DAC og rør.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/11/2008 2:01:34 PM #6 av 41
Postet av: orso
Ja. Får besøkt familie i Kongsberg i samme slengen også. Regner med jeg da pendler mellom Kongsberg og Horten både lørdag og søndag.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/11/2008 4:09:44 PM #7 av 41
Tror ikke jeg får tid, men skal forsøke å få tid til en tur på Søndag.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/11/2008 4:18:48 PM #8 av 41
Postet av: Torja
Dette er ikke meg imot, men jeg må ha med meg datteren min, er det et problem? Ja jeg trenger skyss.....
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/11/2008 6:09:32 PM #9 av 41
Postet av: Blueflame
Når er messen da?
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/11/2008 6:55:25 PM #10 av 41
Postet av: Typhoon7
27-28.09
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/11/2008 7:19:01 PM #11 av 41
Postet av: Blueflame
Cool, ja da skal jeg ta meg en tur :D
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/17/2008 2:55:34 PM #12 av 41
Noe spesielt dere gleder dere til å se?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/17/2008 3:04:19 PM #13 av 41
Postet av: Blueflame
Nei, vet egentlig ikke helt hva de har der. Blir min første tur til HIFI messe.

Men håper å finne en ny TV benk løsning der.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/29/2008 5:47:38 PM #14 av 41
Postet av: orso
Da prøver jeg meg på noen bilder og inntrykk. Min første hifi messe. Hadde ikke de store forventningene med bakgrunn i hva jeg har hørt om slike messer tidligere: Små rom og vanskelig akustiske forhold. Da var vel omtrent slik som jeg hadde forespeilt det. Ingen som hadde skikkelig god lyd der det meste satt, men man danner seg noen inntrykk. Først og fremst et sted for å pirre oppmerksomheten på merker og utstyr som man seinere undersøker mer om.

Dere får ta mine inntrykk av lyden med en god klype salt. Det er mange ting som spiller inn. Musikken som ble spilt, rommene, sitteplass og sikkert også min dagsform.
Verken kameraet eller fotografen er noe særlig tess. :wink:









Og hvordan låt det? Enorm dynamikk og herlig bassfundament. Høy imponatorfaktar. Diskantgjengivelsen lå derimot altfor høyt og det ble hardt i del områder. Jeg fikk også bekreftet mine fordommer mot horn. De har en egen karakterestikk som farger musikken. Blir litt som å høre all musikk gjennom en trompet for å bruke et litt dumt bilde. Jeg synes musikken skal slippes mest mulig løs fra høyttalerne ufarget. Men p.g.a. "denne egen klangen" får jeg ikke helt den følelsen at musikerne står foran meg med horn. Men for all del: Punchet, bassen og dynamikken er fantastisk. Jeg brukte ikke så mye tid på å lytte til anlegget, men var innom flere ganger og fikk sitte helt fremme i midten to av gangene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/29/2008 5:56:22 PM #15 av 41
Postet av: orso
Et av to surround rom. Swans høyttalere med to SVS sylinder subwoofer.






Synes dette var ganske morro. Likte bedre kinolyden her enn det store rommet med B&Wene. Senteren ble ikke brukt da jeg var der første dagen fordi den hadde noe feil. Selvfølgelig et vanvittig trøck. Noe overdrevet bassgjengivelsen, men ikke så gale som den andre kinorommet. Bedre surround opplevelse var det også her med surround høyttalere plassert slik de skal være. Fikk ikke lyttet til noe annet filmklipp.

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar