Logo

LG vs Toshiba. 37 Full HD

Skriv et svar
12/31/2007 11:48:39 PM #16 av 57
Det er mange andre som lurer på det samme som deg, da nettbutikker som Pixmania og Amentio har som oftest en del lavere priser på produkter en andre kjente norske nettbutikker som Komplett og Netshop. Les mer om dette her:
viewtopic.php?f=26&t=9902
viewtopic.php?f=26&t=9876

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2008 2:52:42 PM #17 av 57
Du får komme med en tilbakemelding når du har fått den tvèn du har bestemt deg for :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2008 6:42:34 PM #18 av 57
Postet av: Bluum
Det skal jeg gjøre.
Har tenkt meg ut en runde i morra og se om jeg finner begge TVene i butikk, så skal det bli litt enklere å bestemme seg.

Kikka litt på Panasonics 37" full HD LCD TV, men selv om den frister utrolig mye, så orker jeg ikke spare lenge nok til jeg får råd tiol den :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2008 10:28:57 PM #19 av 57
Ok, hvis du finner en butikk som har begge, så håper jeg du skjønner at i slike fult opplyste rom så vil plasma apperatene komme dårlig ut. Hvorfor ar jeg forklart tidligere. Så spør om det er mulighet til å dempe det :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2008 11:22:30 PM #20 av 57
Postet av: Bluum
Er klar over farene med å se på i butikk, men takk for at du sier i fra ;)
Tviler på at de er kalibrerte engang ...
Skal ikke kikke på plasma tror jeg, for jeg vil så gjerne ha Hull HD,og skal jeg først ha plama vil jeg ha Panasonic, og deres 42" Full HD TV er egentlig litt større enn hva som er optimalt slik jeg har tenkt å ha det.
Dessuten koster den så mye :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 5:46:37 PM #21 av 57
Postet av: Bluum
Nå har jeg bestemt meg, igjen. Denne gangen for at jeg skal bestille en Panasonic TH-42PZ70.
Full HD 42" Plasma TV fra Panasonic. Det kan vel ikke være et bomkjøp?

Har et ganske mørkt rom, så plasma vil være ypperlig, og jeg kommer til å se litt film. Mer og mer film etterhvert, mest konsoll i starten tror jeg.
Skal sitte rundt 2,5 meter fra TVen, så det blir kinofølelse deluxe.
Har en del DivX og XVid filmer som jeg kanskje kommer til å se, men mesteparten av disse har jeg også på DVD, så jeg må legge av meg latskapen og sette i DVDen :P
PS3 oppskalerer til 1080p, så bilet skal bli bra.
Kommer til å spille en del Guitar Hero, og der er det litt statiske elementer inne i bildet, og det er det vel strengt tatt på alle spill.
Og når jeg først spiller, så blir det ofte mange timer i strekk.
Vil det være trygt å satse på plasma da?

Det er kun tre ting som jeg ikke er helt sikre på; og det er:
* Størrelsen i forhold til avstanden til TV.
* Innbrenningsfaren ("Expertmannen" sa at det var så godt som umulig å få til om jeg ikke satt med skrivebordet oppe mange timer om dagen)
* Prisen (har nesten ikke råd til HDMI kabel etterpå engang :P)

Noen sisste råd før jeg blåser støvet aav konf-pengene som har råtnet i banken noen år? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 6:01:26 PM #22 av 57
Nei, den ser slettes ikke værst ut :wink:
På nyere plasma skjermer er dette et mindre problem, det kan forekomme noe som heter retention, eller en midlertidig innbrenning som foregår i noen få minutter før det forsvinner igjen. Hvis du først har fått det, kan det behandles med en "snøbehandling". Altså på nyere plasmaskjermer er egentlig ikke innbrenning noe å beskymre seg over.

Hvis du har HDMI fra PS3 så er det jo greit, slik at du får utnyttet potensiale av flatskjermen din.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 6:13:25 PM #23 av 57
Postet av: Bluum
O, da skal jeg bestille den TVen.
"Måtte" ha Panasonic fant jeg ut. En liten intern sak med venner om at jeg må kjøpe Panasonic, så når jeg virkelig er på Panasonics hjemmebane så må jeg jo slå til :P

Må bare manne meg opp til å ta farvell til pengene, og bestemme meg for hvor jeg skal bestille hen.
Det står nå mellom PIXmania og AV Hifi.
PIXmania har et litt shabby rykte, men er det vært 1500kr ekstra å få tilsendt fra AV Hifi?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 6:23:47 PM #24 av 57
Ja, dette er ikke noen billig hobby, men når du sitter i kinomørket og ser på en god film; er alt hvert det :wink:
Det er Panasonic TH-42PZ70 du mener? Isåfall så her ikke Pixmania denne på lager og dem vet ikke når dem får den inn, for å være sikker og for å slippe å vente ville jeg bestilt fra AVhifi. Men valget er ditt.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 8:00:37 PM #25 av 57
Postet av: Bluum
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 8:09:56 PM #26 av 57
Ja da så, som sagt tidligere har jeg også hørt litt forskjellig rundt Pixmania, du får nesten lese gjennom linkene jeg ga deg eller oppdrette en ny en angående dette. Jeg ville kjøpt min tv fra en leverandør som kan tilby god sikkerhet og garanti, noe jeg også gjorde. Her har du litt å tenke på, men kan desverre ikke si noe særlig mer om Pixmania da jeg ikke har noe erfaring fra butikken.

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 8:32:03 PM #27 av 57
Postet av: Bluum
Har funnet ut at jeg må tenke litt gjennom ting på nytt, og se litt på budsjettet en gang til.
Det er 6000 kroner dyrere, eller 70% mer for Panasonicen enn Toshibaen.
Forskjellene jeg vil merke noe til er stort sett 3" større skjerm, plasma i stedenfor LCD (kontrast, sortnivå og fargegjegivelse osv.) og bilde i bilde. Og selvfølgelig at jeg får Panasonic :P
Men om det er verd 6000 kroner ekstra?
Huff, så vanskelig det skal være!

6000 er jo hele stipendet mitt. Så jeg kan enten ta det som at jeg går glipp av 6000 kroner, eller at jeg får en bedre TV uten å betale ekstra for det, fra egen lomme.
Men det forutsetter at jeg handler fra PIXmania, ellser kommer det meg på 1500 kroner mer; med mindre jeg kjører til Oslo for å hente TVen; noe som er litt risky nå på vinteren.
Og Plasma TVer har vel kanskje ikke så godt av å fraktes x-antall mil i en halvgammel varebil?

Må nesten kjøpe på nett for å få råd, for Expert kunne ikke selge til mindre enn 17 500, og Elkjøp synker nok ikke lavere enn maks 17 000; og det blir litt vel dyrt igjen.

EDIT: det ser ut som at det folk klager på når det gjelder PIXmania er leveringstiden. Men gud vet om de har bestillt varer på lager, eller om de var midlertidig utsolgte.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 9:19:49 PM #28 av 57
Hvis du ikke vil punge ut med 6Tusen kroner ekstra ville jeg heller kjøpt Panasonic 37PX70. Skal gå fint det med din avsatand fra tvèn. Hvis du skal frakte en Plasmaskjerm er det best at den står eller at bakdelen er mot gulvet, slik at det ikke blir skader i skjermen. Hvis du er beskymret for budsjettet ditt ville jeg gått for 37", det er en knall tv til prisen.
Desutten hvis du kjøper 37PX70 får du råd til andre ting som noen Blu-ray filmer eller annet.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2008 10:41:10 AM #29 av 57
Postet av: Helle
Hei,

Jeg forsøker å finne andre som har sett en del på TVer av denne typen. Først benyttet jeg et halvt år på å se på diverse spesifikasjoner, som ikke ga meg noenting da jeg stakk i butikk for å se på selve bildet. Dessuten er det jo ikke så lett å se i butikk hvordan bildet faktisk blir med egne signaler hjemme.
(Var også og tittet på Panasonicen men fant ut at plasma ikke var bra i min stue der jeg har mye lys inn fra siden)

Plutselig leste jeg en test, svingte meg rundt og kjøpte Toshiba 37x3030dg (fra Amentio), gledet meg stort, men da jeg fikk satt den opp denne uken, ble jeg kjempeskuffet over bildet. Jeg synes det er kornete og irriterer meg når jeg ser på Tv.
Nå har jeg også fått inn en digitalboks og byttet scart og antennekabel, men synes ikke det gjør helt susen. :?

(som du sier Tommy (actionchicken) så har jeg også satt full-hd på slike "små" TVer i andre rekke.. Det er kvaliteten på bildet stort sett på vanlig TV-sending jeg bryr meg aller mest om)

Leste at den kommer med relativt gode default-innstillinger, og ikke så mye å rette på manuelt, men noen som tror det går an å "rette på" kornete bilde i det hele tatt?
(er det jeg som har for store krav til LCD-skjermer? :roll: )

Kjøpt TVen enda Bluum og har noen råd og vink her?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2008 2:08:31 PM #30 av 57
Som andre flatskjermer liker best LCD seg på digitale signaler, plasma er bedre på vanlige analog tv enn LCD. Det hjelper å skifte til en dyr scart kabel av typen Monster eller Supra. Det er store forskjeller på kvaliteten på scartkabler, ikke bare er pinsene bedre satt fast og selve kontaken bedre skjermet, men også ledningene er tykkere og bedre. Hvordan var Amentio mtp leveringstid og service?

Uansett så vil det hjelpe å kalibrere tvèn, men noen tips jeg kan gi er å ha skarpheten på minus og skru av MPEG støy. Grunnen til at du skal ha lav på skaprhet er at hvis du har den for høyt vil det ha motsatt effekt, den vil da tvinge ut informasjon som ikke er der og bildet vil virke hardt og kornete. Lykke til Helle!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar