Logo

Lerret test - Elite Screen

Skriv et svar
5/5/2013 11:17:02 AM #1 av 2
Postet av: Aalesund_Trooper
Bestilt meg et nytt lerret fra Elite Screens, så jeg tenkte jeg skulle legge inn hva resultatet blir når det kommer over helgen, for å holde liv i tråden her :D

Det er et manuelt nedtrekkslerret på 135", gain 1.1, og i 16/9 format.

http://www.elitescreens.com/index.php?option=com_content&view=article&id=45&catid=2&Itemid=15&lang=en

Dette er et rimelig lerret og skal bli spennende å se hva det blir når det konmer over helgen.

Dette lerretet skal spilles med en Optoma HD 73 pj.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/11/2016 12:51:09 AM #2 av 2
Postet av: Aalesund_Trooper
Litt sent, da jeg glemte å legge ved test.

Skal ikke gå i dybden på dette.
Monteringsbrankettene er montert helt i enden av lerretet, uten mulighet for justeringer. Det ble montert opp en glattkant list på 15x95mm i ferdigmalt hvit utførelse, før lerretet ble montert på vegg. Fjæringen er av den kraftige typen, så du må ta i for å få det ned. Så sørg for skikkelig montering, før du begynner å dra i det. Duken er rimelig kraftig den også, komplett lystett med en sort duk på baksiden. Med et så stort lerret, så fikk jeg en utfordring ved montering i en vanlig bolig med takhøyde på 2.7meter. monteringshøyden på projektor var noe lavere og mer normal på 2.4 meter. Derfor måtte jeg kompensere for høydetapet på 30 cm, pluss de ekstra 10cm for beslaget for prosjektor. Jeg vil ikke annbefale et såpass stort lerret om du har utstyret på samme vegg. Da lerretet kommer langt ned mot gulv.
Men det ble stort. Riktig stort... Ikke kan jeg si at jeg er noe diva innen lerret, men jeg kan ikke se noe spesielt som trekker ned dette lerret. Å i hvertfall ikke til en slik pris. Knappe 1700 kr, er billig. Etter en god del bruk. 2-300 timer, så er det en lett bøy på sidene i lerretet. Ikke merkbart på film da dette er helt i ytterkant, og knapt inne på masken. Dette tilgir jeg på et så stort lerret. I selve lerretet er det helt flatt og fint. Farge, kontrast og lys var ingen problem på dette. Virket nøytralt. I forhold til grandview lerretet jeg hadde tidligere, kunne jeg kanskje ane en noe hvitere gjengivelse. Men dette kan kanskje være fordi projektoren er presset til sitt ytterste av hva den kan levere av lys til et så stort lerret. Jeg har aldri vært nærmere en skikkelig vip kino som jeg nå har med et slikt lerret. Angrer ikke.

Pluss:
Rimelig i forhold til konkurrenter.
Kraftig duk.
Kraftig og solid fjæring og lås.


Minus:
Tungt nedtrekk
Ikke justerbare oppheng krever nøyaktighet.
Front: Dali Suite 3.8,
Side: Dali suite 2.5,
Bak: Dali Suite R0.8
Center: Dali Suite C0.8,
Sub: Dali Consept 12,
Bluray: Samsung BP 1500, Forsterker: Onkyo 809. (SOLGT:Denon AVR-2307
TV: Samsung 55", LED PROJEKTOR: Optoma HD 73 LERRET: Elite Screen

Have fun??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar