Logo

LCD TV til spill og film

Skriv et svar
12/9/2007 11:59:02 PM #1 av 4
Postet av: larsingedude
Hei. Jeg skal kjøpe nytt TV som jeg skal koble til pc og PS3.
Jeg har tenk å bruke 11-13k kroner.

Til nå har jeg sett på disse


Hitachi 37" LCD-TV - L37V01

Sony 40" LCD-TV - KDL-40W3000

Panasonic 32" LCD-TV - TX-32LXD70



Burde jeg velge en av disse, eller ett annet? (Hvilket?)

Skal først og fremst spille og se litt filmer. Kvaliteten på TV-signalene er så og si ubetydelig.



Takker for alle seriøse svar.


| Lars Inge
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/10/2007 1:37:50 AM #2 av 4
Den Sonyén selges desverre ikke lengre.

Den Pansasic tvén gir nok mest for pengene i den skjermstørrelsen og for prisen, test finner du her:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3546&p=68

Har her bare fått sett tre av tvène, ikke Panasonicén desverre. Det forekommer store leveringsproblemer på dette produktet. Hvis du først bestemmer deg for en annen modell i denne skjermstørrelsen må jeg si at du bør vurdere JVC sin P80. Denne gir fine bilder, også relativt bra i mørke scener. Grundig sin tv, var litt for kontrastfylte og mistet en litt flere detaljer, denne har også en glassplate forran; noe som gjør at det er gjenskinn. Sonyén er også meget fin og det er ikke mye som skildrer denne fra JVC sin. Skal se om jeg får testet dette videre litt senere med forskjellige kilder om ønskelig?

Tror ikke jeg ville satset på Hitatchién da jeg tror det er andre på markedet i samme prisklasse som gir mer for pengene. Tvér er sikert grei den, men bla kontrastnivå ser rimelig lavt ut.

Jeg gir deg heller to andre bra alternativer i skjermstørrelse 37" og 40".
Samsung LE40M87 har blitt ganske så popolær, men jeg vil først og fremst anbefale Toshiba 37X3030DG. For test som sammenligner disse to modellene se her:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3472&p=68

Skulle pekt ut den beste tvén for deg, men det er en jungel der ute og jeg har ikke fått sammenlignet alle disse, eller funnet noen tester som gjør dette.

Men disse tre ovenfor ser ut til å være en av de beste i dine størrelser og prisklasse.

Lykke til! :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/12/2007 7:05:08 PM #3 av 4
Postet av: postie
Sony w3000 selges jo så absolutt, den har vel akkurat kommet ut. Tror den skal være meget bra, den har vel også fått den gamle X-serien sin bildebehandling... Bravia Ex om jeg ikke husker feil. Men jeg har ikke sett denne tv enda.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/12/2007 7:20:36 PM #4 av 4
Her er jeg litt for kjapp på tastaturet, beklager dette.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar