Logo

LCD tv, pris klasse 10000-27000, hva velger jeg?

Skriv et svar
12/4/2007 5:31:37 PM #1 av 9
Postet av: Zettis
Hei!
Jeg er på utkikk etter en bra tv og så langt har jeg sett på:
Sony KDL-40X3500
Sony KDL-46X3500

hehe, samme tv, vet det...noen som har noen tips om andre merker osv? Noe som f.eks koster 10 000 og er like bra eller enda bedre...hjelp taes med takk...skal bestille tv i kveld eller i morgen....fint om det kommer noen raske svar.......

Det jeg bruker tv'en til kommer til å bli (det jeg bruker mest kommer først): film, tv, xbox 360, pc....

Takker
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/4/2007 5:55:01 PM #2 av 9
Hvis du ser mye på film er og vanlig tv er plasma bedre, grunnet det er bedre Sortnivå, kontrast og generellt bedre fargegjengivelse.

Til spill og PC er LCD å foretrekke da LCD har høyere oppløsning. Hvis du har mange vinduer er LCD å bedre da det på plasma er en glassplate forran skjermen, dette skaper gjennskinn og bildet vil virke blasst.

Husk at det er andre faktorer som spiller større rolle en oppløsning, sortnivå, kontrast og lysstyrke er viktigere.

Du har satt opp to bra alternativer der, det er også verdt å titte på:
Panasonic PV70
Pioneer Kuro
Samsung LE40R86
Toshiba Regza

Kort fortalt:
Panasonic gir meget mye for pengene, denne er omtrent utsolgt overalt, så den er vanskelig å få tak i. Kongen av plasma og sortnivå er Pioneer Kuro. Men da må du også en del opp i pris. Samsung har fått mye skryt med at den har godt sortnivå (til LCD å være) og skal være ett godt alternativ. Har også hørt mange godord om Toshiba. Kan godt komme med tester og litt fyldigere svar om litt hvis det er ønskelig.

For å lese mer om forskjellen mellom LCD og Plasma se guiden her på forumet.

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/4/2007 6:48:55 PM #3 av 9
Postet av: Zettis
takk for svaret....jeg ser ganske mye film, spiller litt mye , og begge er viktige når det gjelder kvalitet....skulle nesten hatt et plasma tv og et lcd tv for å sjekke, men sånt har jeg ikke råd til :S
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/4/2007 7:01:35 PM #4 av 9
Plasma vil også fungere utmerket til spilling, men til PC-bruk derimot er jeg ikke så sikker da jeg ikke har prøvd dette. Noen sier dette går helt fint, mens andre ikke.

Legger igjen noen tester du kan se på:

Panasonic PX-70 og Pioneer:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3480&p=68

Samsung:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3476&p=68

Og sist men ikke minst denne, da den sammenligner sony og pioneer:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3639&p=68

For pris se prisguider her på forumet
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/4/2007 7:22:56 PM #5 av 9
Postet av: Zettis
noen som vet åssen xbox 360 er på en god plasma tv? er det som å pisse i motvind og 100 minus?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2007 9:31:47 PM #6 av 9
Postet av: Msport
"Zettis" skrev:noen som vet åssen xbox 360 er på en god plasma tv? er det som å pisse i motvind og 100 minus?


Definitvt ikke. Regner med at xbox360 og PS3 går ut på det sammen. Panasonic plasma og PS3 funker knallbra hjemme hos meg. Oppløsning er ikke alt, bildebehandlingen i skjermen er viktigere!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/6/2007 3:29:21 PM #7 av 9
Postet av: staffel
Etter hva jeg selv har sett med mine øyne så har samsung imponert mest. Er usikker på hvilken modell det var. Samsung eller Sony Bravia er jeg fornøyd med. Skal du spille på den?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/6/2007 4:56:12 PM #8 av 9
Postet av: moses
Ville helt klart valgt en av disse:

http://www.dingz.no/php/art.php?id=492013
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/6/2007 4:59:06 PM #9 av 9
Postet av: boly
Du kan ikke unlate og vurdere denne: Philips 47PFL9732D
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar