tomsun
Aktiv
E-post
Hei,
Vet at dette er blitt tatt opp tidligere på forumet, men dette er en ny modell. Mitt spørsmål er om
denne tv'en vil fungere i Norge?
Skal kobles til PAL parabol tuner via HDMI i Norge. Skal selvfølgelig også ha omformer fra 220v til 110v. Er litt usikker på om denne tv'en automatisk skifter fra 50Hz til 60Hz (eller om dette er relevant i det hele tatt).
Noen som kan si om denne vil fungere?
Tusen takk.
tomsun
Aktiv
E-post
Ble ikke til at jeg turde å handle allikevel. Tok med min "gamle" Viewsonic N3250W med NTSC tuner og HDMI. Den ankommer Norge neste uke, så får vi se om den fungerer.
Iflg websiden til Viewsonic takler den ikke 576i, så jeg er litt spent på om den vil virke eller om jeg plutselig har fått meg en litt stor skjerm til pc'en.
Noen tanker/ideer rundt dette?
tomsun
Aktiv
E-post
Da var alt oppe og gikk.
Fikk satt opp tv'en igår, og koblet til via komponent video (foreløpig løsning).
TV'en takler 100-240v, og kabelen er en vanlig pc strømkabel, så denne ble bare skiftet til en norsk kabel. 50hz vs 60hz virket ikke å være noe problem. Det faktum at denne tv'en ikke har PAL tuner, har ingen innvirkning så langt ihvertfall. Skal kobles via HDMI iløpet av helgen, men forventer at det ikke er noe problem i og med at vanlig komponentkabel fungerte.
Oppsettet er ganske enkelt foreløpig med en Canal Digital tuner, via komponent video direkte til TV. Bildet, samt format fungerer ypperlig, og gleder meg til jeg får igang abonnement som inkluderer HD kanalene til Canal Digital.
Noen tanker/kommentarer?