Logo

KRISE!! Yamaha RX-v1400 ble stum!

Skriv et svar
1/17/2005 10:49:34 PM #1 av 8
Postet av: WizFuzz
KRIIISE!

Jeg spillte CD i stereo på B&W 603 ( -18 det er vel rundt halv styrke) og så slo hele reciveren seg av!
NÅ FÅR JEG IKKE SLÅTT DEN PÅ! :shock:
Har banan-plugger så det er ikke noen ledninger som kommer inntil hverandre og den vil ikke skru seg på når alle ledninger er tatt ut (unntatt AC seff). Har prøvd å ta ut AC og vente et par timer, men det er ingen forskjell....alt jeg hører er et lite klikk uten at det kommer noe på displayet....den er 2mnd gammel....buhu, er det noen som kan hjelpe meg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/17/2005 11:02:41 PM #2 av 8
Postet av: - MaRe -
Lest i brukannvisningen da? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2005 12:22:45 AM #3 av 8
Postet av: WizFuzz
Ja, har dessverre det. Det står at man kan ta ut strømkontakten 30sek og sette den inn igjen...så skal alt være bra. Jeg har hatt den ute mye lenger enn det... tror du hele reciveren er ødelagt? det er jo litt rart, for jeg kjørte den jo ikke så fryktelig hardt...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2005 12:50:17 AM #4 av 8
Postet av: Jan A M
Garanti, garanti, garanti. Ikke spekuler på dette mere, dette er jo en garantisak. Du skal kjøre den temmelig hardt for at den skal bli totaltskadd på den måten, de har jo beskyttelseskrettser som slår av forsterkeren ved overbelastning, overoppheting osv....

Jeg hadde levert denne inn på flekken. Selvsagt etter å ha prøvd det som står i bruksanvisningen da, men det har du jo tydeligvis alerede gjort. :wink:
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2005 2:30:25 AM #5 av 8
Postet av: WizFuzz
Ja det virker som at jeg må levere den inn...men jeg kjøpte denne i danmark for der var den 2500 billigere enn i norge. Kan man levere den inn i norge noe sted? Fungerer garantien over hele verden....eller? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2005 7:45:00 AM #6 av 8
Postet av: Rune
Det er ikke godt å si. Jeg ville kontaktet Yamaha Scandinavia og sjekket med dem.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2005 7:55:50 AM #7 av 8
Postet av: Altec
Uansett hvor du har kjøpt forsterkeren så har Yamaha en internasjonal garanti. Men sørg for å levere forsterkeren inn til et uavhengig verksted som ikke er knyttet opp mot noe utsalgssteder. De som selger produktene i Norge er ikke interessert i å hjelpe når produktet er kjøpt i utlandet.
Jeg har kjøpt mange produkter i Sverige som det ikke har vært noe problem å få reparert på garanti i Norge.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2005 10:11:21 PM #8 av 8
Postet av: WizFuzz
Et uavhengig verksted? [u]Kan alle reparere en yamaha?[/u] Er helt grønn på dette så beklager alle de dumme spm... :roll: Jeg mailte yamaha og de sa at jeg måtte levere den inn, de sa det muligens var noe feil med power amplifier delen...?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar