Logo

Kontroll-I/U I/U-terminal: RS-232C <-- hva er det?

Skriv et svar
12/28/2004 5:35:44 PM #1 av 4
Postet av: magnus85
Jeg har en Epson Projektor EMP-S1L SVGA, 1200 ANSI

og på den er det en RS-232C utgang\inngang, hva er det=???

Og hvis noen kan fortelle meg hva jeg får best bilde med på denne så hadde det vært fint.

Selv om jeg regner med det er S-VIDEO, stemmer det?

Jeg bruker en vanlig s-video kabel på 10meter, kostet meg 150,- Vil jeg merke noe forskjell om jeg kjøper meg denne; http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=32449 :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/28/2004 7:12:32 PM #2 av 4
Postet av: hdanielsen64
Det var da merkelig, har aldri hørt om en RS-232 i hjemmekinosammenheng.. Denne inngangen finnes på de fleste computere, og brukes til å tilkbole f.eks. printere eller scannere. Kanskje noen andre kan fortelle oss hva i all verden man skal med en slik på en projektor? Eller kanskje du kan vise oss et bilde av den?

Hvis jeg ikke husker feil har denne componentinngang, da blir det vel best om du bruker componentkabler. Det forutsetter at du har component-ut på signalkilden (feks. dvd-spiller).

EDIT: Jeg tror ikke denne har component allikevel. Så vidt jeg vet er da S-video beste alternativ.

Dersom du kun kan bruke s-video, KAN det lønne seg å kjøpe en dyrere kabel, det kommer helt an på deg og på den kabelen du har nå. Hadde jeg vært deg, vill jeg oppgradert til en gullkabel. Jeg kjører selv s-video i og med at jeg ikke har komponent inn på TVen, og jeg merket forskjell da jeg byttet fra en billig s-video kabel til en dyrere gullkabel.

Håper dette hjalp noe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/28/2004 9:14:42 PM #3 av 4
Postet av: Bøgge Bakken
Det var lite info om denne. Sansynligvis kan du få RGB via VGA kontakten og dette gir bedre bilde en S-video. Den RS232 kontakten er det samme som COM/Serial kabel på PC. Hva den brukes på denne projektorenen aner jeg ikke, men det kan hende det står i manualen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2004 12:04:07 PM #4 av 4
Postet av: kjetilkl
"magnus85" skrev:Jeg har en Epson Projektor EMP-S1L SVGA, 1200 ANSI

og på den er det en RS-232C utgang\inngang, hva er det=???



RS-232C er i denne sammenheng et seriellt interface for å fjernstyre utstyr (f.eks receivere, projektorer etc) - her kan du koble til en PC, og med egnet programvare styre alt derifra.

(tror forresten aldri jeg har hørt om scannere med seriellt interface :lol: )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar