Logo

Konfigurere PC opp mot LCDtv og yamaha rx-v661 reciever

Skriv et svar
10/12/2007 10:03:54 PM #16 av 28
Har tror jeg det er du som har rett teebe, er input mode. Jeg som skrev feil her. Har Yamaha reciver selv og det er forskjellige input mode.

Program er å skifte mellom forskjellige lydmoduser som eks Dolby DIgital, DTS eller equalizer moduser som "consert hall" og "game" osv.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2007 7:50:44 AM #17 av 28
Postet av: yaeger
nå har jeg fått subwooferen inn i huset :) kjøpt meg subwoofer kabler også, men etter jeg har koblet til så kommer det ikke nå lyd? ikke i det hele tatt? er det nå instillinger eller noe jeg skal gjøre noe med? fryktelig vanskelig dette når man har absolutt NULL peiling på dette :P

subben heter foresten yst-sw315
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2007 9:47:14 AM #18 av 28
Postet av: yaeger
nå har jeg fått subwooferen inn i huset :) kjøpt meg subwoofer kabler også, men etter jeg har koblet til så kommer det ikke nå lyd? ikke i det hele tatt? er det nå instillinger eller noe jeg skal gjøre noe med? fryktelig vanskelig dette når man har absolutt NULL peiling på dette :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2007 10:40:15 AM #19 av 28
Postet av: LeGranDuc
Ok, du har kansje fått til noe av dette, men jeg lager en liten liste.
-Koble på TV "Audio out" til receiver "TV" med ønsket kabel.
-Koble på PC "Line out/Speakers" til receiver feks. "AUX 1" (vet ikke hva de forskjellige inputsa heter på yamaha)
-Koble på SUB "Audio in/Left (mono)" til "Subwoofer" på receiver. (Det er ofte en rød og en hvit utgang på subben, sjekk skriften eller manualen for hvilken som skal brukes til mono.)
-Skru på TV, receiver og SUB.
Skal du bruke pc skal du velge samme input som du har koblet pc'en til, alså "AUX 1".
TV'en setter du jo på riktig input.
Sjekk også volumnivået på subben.
Det er også mulig at subwoofer er disablet i menyen på receiveren (igjen så vet jeg ikke om denne receiveren har det).
Bruk manualen flittig, så skulle det ikke være noe stort probem å få koblet alt riktig.

Bak på receiveren har du sikkert en inngang som heter "DVD" denne er du ikke nødt til å koble DVD-spilleren til, det samme gjelder de andre inngangene. De er navngitt for å hjelpe, slik at du velger input "DVD" når du skal se en DVD.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2007 10:43:58 AM #20 av 28
Postet av: yaeger
kompis som satte opp alt :)

jeg har pc på CD , og TV på vcr. subben koblet jeg til sub bak på recieveren. der var det en ingang, ovenfor den var det center ingangen. koblet også på riktig tror jeg på suben, men fortsatt ikke lyd :P kipt å være HELT blank på dette når jeg har investert så mye i anlegget :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2007 10:52:50 AM #21 av 28
Postet av: LeGranDuc
Googlet litt etter jeg postet jeg.. :P
Subben skal kobles til på SUB'ens "Input 2 L/MONO" (Lengst oppe til venstre.)
Den skal kobles inn i receiverens "Pre out subwoofer" (Rett over den midterste "A" i yamaha logoen.)
Pass og på at PC og TV skal kobles til på receiverens "AUDIO" område helt oppe til høyre. Hvær obs på å koble til på de kontaktene som er merket "IN" hvis det er en IN og en OUT.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2007 11:10:38 AM #22 av 28
Postet av: yaeger
huff vanskelig :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2007 11:16:33 AM #23 av 28
Postet av: LeGranDuc
Ops, er snart 30 år gammel og kan ennå ikke forskjellen på venstre og høyre...
På subben er det lengst oppe til høyre.
På receiveren er det helt oppe til venstre.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2007 11:24:30 AM #24 av 28
Postet av: yaeger
da tenker du på når du ser det fra baksiden sitt syn? ikke sant?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2007 11:48:41 AM #25 av 28
Postet av: LeGranDuc
Ja, stemmer det. Fant bilder av baksiden til receiveren på google, og sjekket manualen til subben.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2007 12:23:46 PM #26 av 28
Postet av: yaeger
det var ingen subwoofer inganger øverst til venstre på recieveren? det var to stk ca midt på og litt til høyre ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2007 12:50:16 PM #27 av 28
Postet av: yaeger
hm, når jeg kjente etter under subben kjente jeg såvidt litt vibrering..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2007 1:55:20 PM #28 av 28
Postet av: yaeger
hm, er programmer ja men det velger bare type program du vil bruke, hvordan lyden skal være
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar