Logo

Kobling Dvd-Reciever-TV

Skriv et svar
7/22/2005 4:16:06 PM #1 av 6
Postet av: MindWaste
Utsyr:
Harman Kardon DVD 20
Harman Kardon AVR 5000 reciever
Samsung PS-42S5H (levert snart)

På DVD 20 er det kompositt, scart & s-video utgang. Er det bedre å koble denne rett til plasmaskjerm, eller er det en bedre løsning å gå fra DVD20 med scart/s-video til AVR 5000 og videre derifra til plasmaskjerm med komponent kabel?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/22/2005 4:29:29 PM #2 av 6
Postet av: Torja
Jeg tror ikke det blir vin av vann, å overføre via forsterkeren er mest intresangt hvis man ønsker å spare inn på mengden kabler. :|
Tror det som oftest er best å sende signalene mest mulig uhindret direkte fra dvd spiller til skjerm, hvis man har muligheten.
Kan være noen andre som vet noe mer?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/22/2005 4:40:19 PM #3 av 6
Postet av: MindWaste
"Torja" skrev:Jeg tror ikke det blir vin av vann, å overføre via forsterkeren er mest intresangt hvis man ønsker å spare inn på mengden kabler. :|
Tror det som oftest er best å sende signalene mest mulig uhindret direkte fra dvd spiller til skjerm, hvis man har muligheten.
Kan være noen andre som vet noe mer?


Ikkeno' problem å koble direkte til skjerm fra DVD, men hva blir da beste alternativ? S-video eller Scart?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/22/2005 6:54:25 PM #4 av 6
Postet av: arntos
Scart blir best.

Uansett, bruker man ordentlige kabler og overføringer taper man veldig lite signal, om man ønsker å kjøre ting gjennom f.eks en receiver.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/22/2005 8:43:34 PM #5 av 6
Postet av: MindWaste
Går for scart tror jeg, får prøve meg litt frem når tv'n kommer over helga... :lol: Takk for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/24/2005 9:22:04 PM #6 av 6
Postet av: Bøgge Bakken
SCART er den beste løsningen på din DVD spiller. Husk å stille inn DVD spillern din til RGB og koble DVD spilleren til SCART1 kontakten på TV-en din.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar