Logo

Kobling av Pioneer VSX-921K og Sub

Skriv et svar
1/13/2012 9:15:37 PM #1 av 6
Postet av: bjeriv
Hei!

Noen som kan hjelpe med hvordan jeg skal koble min Canton subwoofer via min Pioneer forsterker?

Har koblet høyttalerkablene fra bak,front og senterhøyttaler, men det er 2 stk høyttalerutganger også på subwooferen, men jeg er litt usikker på hvilke innganger de skal inn på i forsterkeren?

Er det nok å bare bruke line in kabelen?




Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/14/2012 12:31:16 AM #2 av 6
Postet av: Torja
Bruk sub utgangen fra Pioneer forsterkeren og koble subb-kabel inn på Line inn inngangen på subwoofern. Spiller ikke noen rolle om du bruker hvit eller rød linje inn på subb. Bruk en sånn http://www.netonnet.no/art/tilkobling/subwooferkabel Det står forsåvidt beskrevet i bruker manual.

NB: Crossover ville jeg satt til max på subben og volum ikke mer enn til kl 12(noen setter det lavere). Crossover frekvens og volum setter du i receiveren.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/14/2012 11:17:07 AM #3 av 6
Postet av: bjeriv
Takk. Så da skal jeg ikke bry meg så mye med de høyttalerutgangene på subben?

Da gjør vel den sub kabelen samme nytten?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/14/2012 11:49:52 AM #4 av 6
Postet av: Torja
"bjeriv" skrev:Takk. Så da skal jeg ikke bry meg så mye med de høyttalerutgangene på subben?

Da gjør vel den sub kabelen samme nytten?

Høyttaler inn/utgangene er der for de med stereoforsterker uten egen subwoofer utgang. Da må de koble høyttaler ledningene til subb og videre derfra til fronthøyttalere og bruke crossover/volum på baksiden av subben for å sette dele frekvensen mellom subwoofer og fronthøyttaler. Med din receiver slipper du den leamikken :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/14/2012 12:00:07 PM #5 av 6
Postet av: Torja
Husk at du kobler subwoofer kabelen ut her på receiver.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/14/2012 2:19:39 PM #6 av 6
Postet av: bjeriv
Takk takk for hjelp og opplysning :smile:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar