bjeriv
Aktiv
E-post
Hei!
Noen som kan hjelpe med hvordan jeg skal koble min Canton subwoofer via min Pioneer forsterker?
Har koblet høyttalerkablene fra bak,front og senterhøyttaler, men det er 2 stk høyttalerutganger også på subwooferen, men jeg er litt usikker på hvilke innganger de skal inn på i forsterkeren?
Er det nok å bare bruke line in kabelen?
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Bruk sub utgangen fra Pioneer forsterkeren og koble subb-kabel inn på Line inn inngangen på subwoofern. Spiller ikke noen rolle om du bruker hvit eller rød linje inn på subb. Bruk en sånn
http://www.netonnet.no/art/tilkobling/subwooferkabel Det står forsåvidt beskrevet i bruker manual.
NB: Crossover ville jeg satt til max på subben og volum ikke mer enn til kl 12(noen setter det lavere). Crossover frekvens og volum setter du i receiveren.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
bjeriv
Aktiv
E-post
Takk. Så da skal jeg ikke bry meg så mye med de høyttalerutgangene på subben?
Da gjør vel den sub kabelen samme nytten?
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
"bjeriv" skrev:Takk. Så da skal jeg ikke bry meg så mye med de høyttalerutgangene på subben?
Da gjør vel den sub kabelen samme nytten?
Høyttaler inn/utgangene er der for de med stereoforsterker uten egen subwoofer utgang. Da må de koble høyttaler ledningene til subb og videre derfra til fronthøyttalere og bruke crossover/volum på baksiden av subben for å sette dele frekvensen mellom subwoofer og fronthøyttaler. Med din receiver slipper du den leamikken
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Husk at du kobler subwoofer kabelen ut her på receiver.
bjeriv
Aktiv
E-post
Takk takk for hjelp og opplysning